برنامه‌های وحدت‌آفرین نباید محدود به هفته وحدت باشد/ تاکید بر مفهوم قرآنی وحدت باعث گسترش وحدت بین شیعه و سنی می‌شود
برنامه‌های وحدت‌آفرین نباید محدود به هفته وحدت باشد/ تاکید بر مفهوم قرآنی وحدت باعث گسترش وحدت بین شیعه و سنی می‌شود
قاری بین المللی قرآن کریم با بیان اینکه برنامه‌های وحدت‌آفرین نباید محدود به هفته وحدت باشد، گفت: تاکید بر مفهوم قرآنی وحدت باعث گسترش وحدت و انسجام بین شیعه و سنی می‌شود.

محمدجواد پناهی‌طوسی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس درباره محوریت قرار دادن قرآن کریم در گسترش وحدت گفت: مسلمانان یک امت واحده اسلامی هستند و لازمه یک امت بودن این است که خدای واحد، پیامبر واحد، قبله واحد، کتاب و زبان واحد داشته باشیم.

 

قاری بین المللی قرآن کریم ادامه داد: این کتاب و زبان واحد، قرآن است و تمامی مسلمانان باید براساس قرآن که یک کتاب الهی است عمل و رفتار کنند.

 

پناهی طوسی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی و به برکت جمهوری اسلامی برای وحدت شیعه و سنی تلاش‌های زیادی شده است، عنوان کرد: تلاش‌هایی که برای وحدت شیعه و سنی پس از انقلاب انجام شده به هیچ عنوان با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست.

 

وی اذعان کرد: وحدتی که بین شیعه و سنی در کشور ما وجود دارد به خاطر این است که همه ما مسلمانیم و شیعه و سنی حول محور قرآن کریم می‌چرخیم و کتاب قانون و نظام‌مند ما قرآن است.

 

قاری بین المللی قرآن کریم گفت: نباید برنامه‌های وحدت آفرین را محدود به هفته وحدت کنیم و برای گسترش وحدت در تمامی طول سال باید تلاش شود و در حوزه قرآنی می‌توانیم درباره مفاهیم قرآنی و آیاتی که بیشتر روی وحدت تاکید دارند، کار کنیم و انسجام بین شیعه وسنی را گسترش دهیم.

 

پناهی طوسی تاکید کرد: هر کجا که اسم قرآن برده می‌شود، شیعه و سنی بدون توجه به آنچه که دشمنان اسلام بر روی آن تاکید می‌کنند در این جلسات معنوی در کنار یکدیگر حضور دارند و این در جلساتی که بنده حضور داشتم به وفور دیدم.

 

وی در پایان گفت: تمامی برادران اهل تسنن بدون هیچ حساسیتی در جلسات قرآن ما شرکت می‌کنند برای اینکه قرآن مشترک است و هیچ اختلافی بین شیعه و سنی وجود ندارد و همه از قرآن بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ع