بحران اوکراین نتیجه اعتماد به آمریکا و غرب است/ تلاش آمریکا برای خلع سلاح موشکی و فرهنگی ایران
بحران اوکراین نتیجه اعتماد به آمریکا و غرب است/ تلاش آمریکا برای خلع سلاح موشکی و فرهنگی ایران
حجت‌الاسلام بختیاری گفت: بلایی که امروز بر سر اوکراین آمده، نتیجه اعتماد و تکیه به غرب و آمریکا و سوت و کف‌هایی است که غربی‌ها بعد از خلع سلاح برای او زدند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تبریک عید مبعث پیامبر اعظم (ص) اظهار کرد: آن چیزی که از مبعث یاد می‌گیریم این است که چطور در مقابل مستکبران بایستیم.

امام جمعه سرخس افزود: بعثت پیامبر خاتم آمده است که ما را به وادی نور دعوت کند و از جهل به علم سوق بدهد؛ جاهلیت یعنی انسان از شریعت و ارزش‌ها جدا شود و در حکومت طاغوت بماند و از حکومت الله و اولیا خدا جدا شود و ارزش‌های دینی او الهی نباشد.

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه به عبرت‌‌های وقایع اوکراین اشاره و تصریح کرد: اوکراین سومین کشور هسته‌ای جهان بود و بمب اتم داشت تا اینکه آمریکا و انگلیس تضمین دادند که با خلع سلاح امنیتش را تضمین می‌کنتد و بعد از خلع سلاح به تمام معنا آسیب‌پذیر شد؛ این قضیه برای عراق هم اتفاق افتاد و اگر نبود رشادت‌های سردار سلیمانی و نیروهای بسیج مردمی نامی ار عراق امروز باقی نمی‌ماند.

وی بیان کرد: بلایی که امروز بر سر اوکراین آمده، نتیجه اعتماد و تکیه به غرب و آمریکا و سوت و کف‌هایی است که غربی‌ها بعد از خلع سلاح برای او زدند.

خطیب نماز جمعه سرخس با بیان اینکه امروز آمریکا به دنبال تحریم روسیه است، چون نمی‌تواند با او وارد جنگ نظامی شود، افزود: این‌هایی که در ایران دنباله رو آمریکا هستند، می‌خواهند بلایی که بر سر کشور لیبی و عراق و اوکراین آمد، بر سر ایران هم بیاید؛ اگر برجام‌های دوم و سوم و موشکی امضا می‌شد، امروز کشورمان در دست داعشیان بود.

امام جمعه سرخس عنوان کرد: باید قدر رزمندگانمان را بدانیم؛ آن دلاورانی که در برابر شرق و غرب ایستادند و نگذاشتند یک وجب از خاکمان را اشغال کنند و ما را به زمین بزنند.

حجت‌الاسلام بختیاری با تاکید بر اینکه سیاست آمریکا خلع سلاح موشکی و فرهنگی و دینی ما است، گفت: امروز ژاپن و کره جنوبی توسط آمریکا هم خلع سلاح نظامی و هم خلع سلاح فرهنگی شدند و ژاپن را آمریکا در حوزه فرهنگی ذلیل کرده است؛ امروز ژاپن با وجود فناوری و اقتصاد قوی چون تفکر منحط غربی را دارد، بیشترین آمار خودکشی را دارد و ارزش‌هایش را از دست داده است.

وی در پایان گفت: امروز ایران اسلامی قدرتی که با عزت و ایمان به خدا و به برکت اهل بیت علیهم‌السلام و خون پاک شهدا به دست آورده از دست نمی‌دهد و با عزت به افزایش توان موشکی، دفاعی و نظامی خودش ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/