بازگرداندن ۳۰۰ رأس گوسفند عشایر به شهرستان مبدا در سرخس+عکس
بازگرداندن ۳۰۰ رأس گوسفند عشایر به شهرستان مبدا در سرخس+عکس
رئیس شبکه دامپزشکی سرخس گفت: طی چند روز اخیر تعداد 300 رأس گوسفند در قالب سه خودروی حمل دام به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی و نداشتن مجوز حمل بهداشتی دامپزشکی به شهرستان مبدا بازگردانده شدند.

عباس باغبان نژاد در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: به منظور حفظ سلامت دام و پیشگیری از سرایت بیماری های واگیر دامی و همچنین بیماری های قابل انتقال از حیوان به انسان، یکی از وظایف قانونی و حاکمیتی سازمان دامپزشکی کشور، کنترل و برخورد با هرگونه حمل و نقل غیرمجاز دام و طیور است.

 

رئیس شبکه دامپزشکی سرخس تصریح کرد: به همین منظور و در راستای افزایش نظارت های قرنطینه ای و اعمال محدودیت های حمل و نقل دام به دلیل خطر انتقال بیماری تب برفکی، طی چند روز اخیر تعداد ۳۰۰ رأس گوسفند در قالب سه خودروی حمل دام به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی و نداشتن مجوز حمل بهداشتی دامپزشکی، با همکاری دادستان شهرستان، پاسگاه انتظامی، منابع طبیعی و خانه بهداشت دام مرزداران، به شهرستان مبدا بازگردانده شدند.

 

وی افزود: دام های فوق که در قالب سه خودروی تریلر اقدام به تخلف حمل غیرمجاز دام کرده بودند، تحت تعقیب قرار گرفته و پس از دستگیری و اخذ حکم قضایی، با نظارت پلیس به مبدا برگردانده شدند.

 

باغبان نژاد در پایان از دامداران و عشایر درخواست کرد به منظور حفظ سلامت دام خود و دیگر دامداران، قبل از هرگونه جابجایی دام نسبت به دریافت مجوز بهداشتی حمل دام از اداره دامپزشکی شهرستان مبدأ اقدام کنند.

سرخس - گردنه مزداوند

انتهای پیام/