بازدید ۴۰۰ واحد صنفی در ایام تعطیلات نوروز در سرخس/ ۳۰ واحد صنفی متخلف به تعزیرات معرفی شدند
بازدید ۴۰۰ واحد صنفی در ایام تعطیلات نوروز در سرخس/ ۳۰ واحد صنفی متخلف به تعزیرات معرفی شدند
اکبری گفت: در ایام تعطیلات نوروز بیش از 400 واحد صنفی در شهرستان سرخس مورد بازدید قرار گرفتند که تاکنون یک واحد صنفی متخلف پلمب و برای ۳۰ واحد دیگر پرونده تعزیراتی تشکیل شده است.

علی‌اکبر اکبری، رئیس اداره صمت سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: بر اساس نظارت‌های حداکثری و کنترل قیمت‌ها در بازار سرخس، یک واحد صنفی پروتئینی به دلیل گران‌فروشی مرغ گرم بیشتر از قیمت مصوب تنظیم بازار شهرستان (۲۱ هزار تومان) در ایام تعطیلات نوروز پلمب شد.

رئیس اداره صمت سرخس درباره مدت‌زمان پلمب این واحد صنفی متخلف افزود: زمان پلمب واحدهای صنفی بر اساس نوع تخلف و شیوه‌نامه‌های موجود متفاوت است.

وی بیان کرد: پلمب واحدهای صنفی متخلف با گزارش مردمی و بررسی بازرسان کمیته نظارت به دستور دادستان شهرستان و توسط اماکن نیروی انتظامی انجام می‌شود.

اکبری به بازرسی بیش از ۴۰۰ واحد صنفی در ایام طرح نظارتی نوروز اشاره و عنوان کرد: در این مدت با هدف پیشگیری و مقابله با گران‌فروشی و اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر فعالیت اصناف مختلف در سطح شهرستان سرخس، تاکنون برای ۳۰ واحد صنفی متخلف پرونده تشکیل و در حال ارسال به تعزیرات حکومتی از طریق سامانه الکترونیکی سیمبا است.

مسئول کمیته نظارت بر بازار ستاد خدمات سفر شهرستان سرخس در پایان گفت: از اصناف درخواست داریم تا حداکثر رعایت حال شهروندان را داشته باشند و سودهای مجاز و قانونی را برای کالاها در نظر بگیرند؛ همچنین از مردم فهیم شهرستان می‌خواهیم هرگونه تخلف اصناف را به سامانه ۱۲۴ نظارت بر بازار یا به شماره ۰۹۹۱۵۸۸۱۶۳۴ از طریق پیامک اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/