یک مجری زن مصری به دلیل انتقاد از عربستان و عملیات نظامی این کشور علیه یمن از کارش برکنار و بازداشت شد و گفت: مقامات بالادستی گفته‌اند موضوع به امنیت ملی مصر مربوط است.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از  فارس، «عبیر حمدی الفخرانی» مجری کانال ۶، شبکه دلتای مصر و فرزند عضو پیشین پارلمان این کشور «حمدی الفخرانی» به دلیل مخالفت با اقدام عربستان در حمله به یمن بازداشت شد.

«محمد هلال» رئیس شبکه ماهواره‌ای دلتا اعلام کرد که الفخرانی به دایره امور قانونی بخش شبکه‌های منطقه‌ای ارجاع داده شده و تحت بازجویی قرار گرفته است.

هلال اعلام کرد که این مجری مصری در یکی از برنامه‌های اخیرش عملیات «توفان قاطع» عربستان برای حمله به یمن را محکوم کرده بود و از عربستان انتقاد کرده بود.

وی افزود که بارها به این مجری اخطار داده بودند که از عربستان انتقاد نکند و بعد از اینکه وی در برنامه‌ای زنده اقدام به این کار کرده بود از کار برکنار و بازداشت شده است.

اما «عبیر» در واکنش به حکم بازداشتش گفت: من در کارم اصول حرفه‌ای و آگاهی‌بخشی به بینندگان را رعایت کردم و تبلیغاتی نکردم».

او با بیان اینکه تمام حرفهایش درباره عملیات عربستان سعودی «بی‌طرفانه» بوده است، گفت: من حقوقم را از بیت‌المال می‌گیرم نه از اموال کسی. من با نهایت بی‌طرفی با موضوع برخورد کردم چرا که دکتر طارق بیومی استاد دانشگاه و دکتر محمد عطیه معاون سردبیر روزنامه الجیل که از طرفداران حمله عربستان هستند، مهمان برنامه من بودند.

عبیر حمدی همچنین فاش کرد که مدیر تلویزیون «محمد هلال» به او گفته است که تصمیم برکناری او از طرف مسئولان رده بالا صادر شده و او نمی‌تواند کاری کند.

عبیر حمدی گفت: محمد هلال رئیس شبکه به من گفت که موضوع بزرگ‌تر از مقام و جایگاه اوست و از طرف مقامات بالادستی تحت فشار قرار گرفته است زیرا که -به گفته آنان- مسئله مربوط به امنیت ملی است.

انتهای پیام/