رئيس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: کمبودهای آب زیادی داشتیم ولی خوشبختانه بارش‌های خوب اخیر مقداری از این کمبود‌ها را جبران کرد.
به گزارش نسیم سرخس، اسماعیل نجار در ارتباط با بارندگی‌های یک ماه اخیر در کشور و خسارت‌های احتمالی آن اظهار کرد: از میزان دقیق بارش‌ها اطلاع دقیق ندارم اما بارش‌های امسال نسبت به سال گذشته بسیار خوب بوده است و پس از ۲۰ سال با خواندن نماز باران و دعا در ماه محرم خداوند باران رحمتش را نازل کرد.

وی افزود: کمبودهای آبی زیادی داشتیم ولی خوشبختانه می‌توان گفت که بارش‌های خوب اخیر مقداری از این کمبود‌ها را جبران کرد.

وی افزود: به طور نسبی سال زراعی بسیار خوبی داریم و بسیاری از معضلات در زمینه تأمین آب مورد نیاز کشاورزان برای آبیاری مزارع خویش کمتر شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: البته مدعی نداشتن مشکلات در زمینه کمبود آب نیستیم و متأسفانه خسارت‌های زیادی در کشور به خاطر سیلاب ناشی از باران داشتیم که غیر از کسانی که جان باخته‌اند، قابل جبران است.

نجار تصریح کرد: طی چند مدت اخیر آمار جان باختگان ناشی از سیلاب‌ها ۱۷ نفر بوده که متأسفانه عمدتا هم مقصر بودند.

وی عنوان کرد: به همه مردم توصیه می‌کنیم که هنگام بارش‌های شدید و بروز سیلاب به هشدار‌ها توجه و نکات ایمنی لازم را رعایت کنند تا دچار حادثه نشوند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه افراد در فصل زمستان کمتر به مسافرت رفته و در مسیل‌ها به هیچ عنوان اتراق نکنند، اضافه کرد: در حال حاضر آمار دقیقی از میزان خسارت‌های وارده در دست نداریم.

منبع: مهر
انتهای پیام/