؛ برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس نقش بازیکنان در تیم‌ها را بسیار زیاد می‌داند.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرمربی فعلی پرسپولیس که سال‌ها سرمربی تیم ملی ایرن هم بوده، در گفت و گویی که با مجله تماشاگران امروز انجام داده، درباره روزهای حضورش در تیم ملی ایران حرف زده است. او در این گفت و گو با اشاره به وضعیت تیم ملی در سال ۲۰۰۲ گفت:

«امیدوارم یادتان بیاید من وقتی سال ۲۰۰۲ به عنوان مربی تیم‌ملی شروع کردم دو تا پست همزمان یعنی هم تیم المپیک و هم تیم‌ملی را گرفتم. ما یک تیم خیلی جوان ساختیم که این کار خیلی سخت بود، به خاطر اینکه آن زمان بازیکن‌های جوانی که در لیگ‌برتر بازی کنند خیلی کم بودند و من بازیکن‌هایی آوردم که هیچ‌کس آنها را نمی‌شناخت و با همان بازیکن‌ها ما در بوسان بعد از ۳۰سال قهرمان شدیم، کره را چهار پنج ماه قبل از اینکه آنها ۴-۵تا از همان بازیکن‌ها را به جام‌جهانی‌ ببرند، زدیم. کره ایها هشت بازیکن از بازیکن‌های همان تیم را بردند و ۴نفر آنها در جام‌جهانی‌ بازی کردند. ما همان کره را در کره در ضربات پنالتی زدیم. حتی دروازه‌بانشان همانی بود که رفت جلوی ایتالیا پنالتی گرفت. ما همانجا در سال ۲۰۰۳ تیمی ملی را ساختیم و به مقدماتی جام ملت‌ها رفتیم و من ترکیبی از ستاره‌ها مثل دایی، رحمان رضایی، هاشمیان، مهدوی‌کیا، کریمی و… را داشتم.»

برانکو ادامه داد: «آن زمان هاشمیان بازی نمی‌کرد به این دلیل که نمی‌خواست در تیم‌ملی بازی کند، ولی با صحبتی که من با او داشتم قبول کرد که در تیم‌ملی بازی کند. نمایش ما در جام ملت‌های آسیا فوق‌‌العاده بود. یک بازی جلوی کره داشتیم ۴-۳ شد، یکی از بهترین بازی‌هایی بود که تا الان در جام ملت‌های آسیا برگزار شده. ما در ضربات پنالتی جلوی چین باختیم که مسئله اشتباه داور هم مطرح بود که در مورد آن صحبت نکنیم بهتر است. بعد سراغ بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی‌ رفتیم‌؛ خوب بازی کردیم و خیلی با اعتماد بنفس بودیم. ژاپن آنجا بود و ما خیلی راحت توانستیم صعود کنیم بعد چه اتفاقی افتاد؟ قبل از جام‌جهانی‌ ۵تا از بهترین بازیکن‌های ما دچار مصدومیت سختی شدند. اول علی کریمی ساق پایش سه ماه قبل از جام‌جهانی‌ آسیب دید، بعد مهدوی‌کیا کمرش درد گرفت و اصلاً در مقدماتی هم نتوانست بیاید. هاشمیان و زندی از زانو آسیب دیدند علی دایی و یحیی هم برای بردنشان مشکل داشتیم چون در لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کردند، اوساسونا هم نمی‌گذاشت نکونام بیاید. در نهایت این بازیکن‌ها در جام‌جهانی‌ در حالی آمدند که هیچ آمادگی نداشتیم و ۵بازیکن اصلیمان را هم نداشتیم. شما بارسلونا را ببینید مسی و نیمار و سوارز را نداشته باشد نمی‌تواند پرسپولیس را حتی ببرند. همان رئال‌مادرید هم بدون بیل و رونالدو همین بود اما با همان وضعیت هم ما خوب بازی کردیم مثلاً جلوی مکزیک. این را هم در نظر بگیرید که یک گروه خیلی بد داشتیم، مکزیک و پرتغال با رونالدو فیگو، دکو…. ستاره‌های زیادی داشتند که اسکولاری سرمربی آنها بود ولی ما را بردند با یک پنالتی احمقانه و یک گل از ۲۸متری که هیچ وقت بعد آن نتوانست آن جور گل بزند.»

نتهای پیام/م