کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: با توجه به قانون اخیر کنگره آمریکا مبنی بر تحریم های مجدد در پوشش های مختلف، جمهوری اسلامی ایران باید به سرعت اجرای تعهدات برجام را متوقف کند.

به گزارش نسیم سرخس، سید هادی سید افقهی در گفتگو باصبح توس، اظهار داشت: با توجه به خصومت های ایالات متحده آمریکا از بدو انقلاب اسلامی تا کنون چه در زمان جمهوری خواهان و چه در زمان دموکراتها که بر مسند قدرت بودند، در واقع همگی در راستای فروپاشی نظام اسلامی، بدنبال آسیب رساندن به منافع ملی ایران بودند.

 

وی به قانون اخیر نمایندگان کنگره در خصوص ورود اتباع ایران به آمریکا اشاره کرد و افزود: این حرکت وقیحانه نمایندگان کنگره آمریکا در ادامه روند مقابله با نظام اسلامی ایران بوده، اما این بار آمریکائی ها در مجامع بین المللی و هیئت حاکمه خود تعهد داده و لذا این حرکت نمایندگان کنگره بدان معناست که سیاستمداران آمریکائی حتی به قوانینی که در شورای امنیت و آژانس انرژی اتمی و سایر نهادهای بین المللی متعهد شده پایبند نیستند و در پی نقض برجامند.

 

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و خاورمیانه تاکید کرد: کنگره آمریکا در اختیار صهیونیست هاست و این قوانین و تحریمهای وقیحانه توسط صهیونیست ها اعمال می شود، زیرا آنها به هیچ عنوان مایل نیستند که قوانین برجام بطور دقیق و حقیقی عملیاتی شود.

 

کاردار سابق ایران در لبنان اذعان کرد: آنها می دانند که اجرای برجام علیرغم امتیازات بزرگی که ایران به کشورهای ۱+۵ داده و حتی گامهای اولیه را برای اجرای حسن نیت و اعتماد سازی برداشته، برای امریکائی ها هم تعهد ایجاد می کند، لذا با ترفندهای مختلف و در پوشش تحریمهای دیگر به دنبال نقض برجام هستند.

 

وی با بیان اینکه آمریکائی ها تعهد دادند که تحریمها را بردارند، اضافه کرد: سیاستمداران آمریکا نه تنها تحریمها را برنداشتند، بلکه تحریمها، تهدیدات و محدودیت های جدیدی را در پوشش های مختلف وضع می کنند و لذا اینجاست که باید سئوال کنیم که آیا باید به حسن نیت آمریکائی ها اعتماد کرد؟ به طور یقین اینگونه نیست و برای ملت و نظام اسلامی ایران ثابت شده که سیاستمداران آمریکا بدعهد و پیمان شکن بوده و هستند.

 

سید افقهی ادامه داد: این قانونی که اخیراً آمریکائی ها مصوب کردند، هرکس به چهار کشور ایران، عراق ، سوریه و سودان سفر می کند باید برای بازگشت، تقاضای ویزای مجدد نماید، که این موضوع تهدیدی جدی برای شرکتها، تجار و سرمایه داران کشورهائی است که آنها را با محاصره و تحریمی وقیحانه تر از گذشته روبرو کرده است.

 

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: باید عملیات اجرای تعهدات برجام توسط جمهوری اسلامی ایران به سرعت متوقف شود و دیگر حسن نیت به آمریکا ئی ها معنا ندارد و مسئولان دست اندرکار برجام باید اعتراض شدید ایران را به شورای امنیت، کشورهای ۱+۵ و سازمان انرژی اتمی برسانند که این سیاستمداران آمریکائی هستند که صادقانه عمل نمی کنند و نسبت به تعهدات پیمان شکن هستند.

 

انتهای پیام/