ایجاد تمدن نوین اسلامی همان «پیشرفت» همه‌جانبه است
ایجاد تمدن نوین اسلامی همان «پیشرفت» همه‌جانبه است
حجت‌الاسلام سیستانی با تاکید بر اینکه ایجاد تمدن نوین اسلامی همان «پیشرفت» همه‌جانبه است، گفت: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های پیشرفت ملت ایران امید به آینده است و دشمن هم این موضوع را هدف قرار داده است؛ ملت ایران اگر بخواهد به قله برسد باید کار و تلاش، عزم راسخ و امید به آینده داشته باشد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا سیستانی، امام جمعه موقت سرخس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تاکید بر اینکه هدف مردم ایران از انقلاب اسلامی فقط اهداف سیاسی و جابجایی قدرت نبود، اظهار کرد: تغییر حکومت طاغوتی و شکل‌گیری جمهوری اسلامی هدف مهمی داشت و آن هم در یک مفهوم به تعبیر رهبر معظم انقلاب «پیشرفت» همه‌جانبه است.

امام جمعه موقت سرخس افزود: در نگاه غیر دینی نگاه به پیشرفت مادی بوده و این نگاه در غرب ناقص است، اما پیشرفت در منطق اسلام متفاوت با پیشرفت در تمدن غرب است و جامعیت دارد.

وی بیان کرد: در نگاه اسلام پیشرفت همراه با علم، اخلاق، معنویت، عبودیت و بندگی به خدا محقق می‌شود؛ پیشرفت در اسلام باید پیشرفت در دنیا و آخرت باشد.

حجت‌الاسلام سیستانی تصریح کرد: ایجاد تمدن نوین اسلامی همان پیشرفت همه‌جانبه است؛ یک رکن پیشرفت فقط مادی است و نمی‌تواند به تنهایی قدرت ایجاد کند؛ قبل از انقلاب هم منابع عظیمی در کشور داشتیم، اما ملت گمنام و تو سری خور حکومت فاسق بودیم.

خطیب نماز جمعه سرخس عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های پیشرفت ملت ایران امید به آینده است و دشمن هم این موضوع را هدف قرار داده است؛ ملت ایران اگر بخواهد به قله برسد، کار و تلاش و عزم راسخ و امید به آینده باید داشته باشد؛ ملت بیکار و تنبل و ناامید به جایی نمی‌رسد.

امام جمعه موقت سرخس با بیان اینکه راه ملت ایران، راهی پر چالش است، بیان کرد: ملت ایران هم با دشمنان درونی و هم با دشمنان بیرونی مواجه است که البته دشمنان درونی خطرناک‌تر هستند.

وی تصریح کرد: ملت ایران باید معتقد و امیدوار به آینده باشد؛ دشمن بیرونی تلاشش روی ناامیدی ملت ایران است و از ابزار فضای مجازی برای این کار بهره می‌گیرد؛ هر چند دشمنان در مقابل ملت منسجم، مومن و امید به آینده ایران هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

حجت‌الاسلام سیستانی با تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: دهه فاطمیه مانند محرم باید پر شور و شعور برگزار شود؛ رزق و روزی سال ما در روضه حضرت زهرا سلام الله علیها است و ان شاء الله روز سه‌شنبه مراسم محوری در شهرستان داریم.

امام جمعه موقت سرخس در پایان از مردم شهیدپرور شهرستان سرخس دعوت کرد تا در تشییع شهید گمنام که روز یکشنبه ۴ دی‌ماه ۱۴۰۱ مهمان مردم این شهرستان است، حضوری حماسی داشته باشند.

انتهای پیام/