انتخابات در جنگ به روایت یک رزمنده+عکس
انتخابات در جنگ به روایت یک رزمنده+عکس
پس از انجام عملیات موفق «عاشورای3» صنوق سیار اخذ رأی به موقعیتی که رزمندگان لشکر10 سیدالشهدا(ع) حضور داشتند آمد و رزمندگان این لشکر در تعیین سرنوشت سیاسی کشور نیز انجام وظیفه کردند.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از ایسنا ، اکبر باقری رئیس ستاد کنگره لشکر ۱۰ سیدالشهداء(ع) در خاطره‌ای از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۶۴ می‌گوید:‌ روز بیست و پنجم مردادماه سال ۱۳۶۴ عملیات عاشورای ۳ انجام شد. این عملیات با روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری همزمان شده بود. محورعملیات با همت نیروهای گردان تخریب تیپ۱۰ سیدالشهدا(ع) به فرماندهی شهید حاج محمود نوریان باز شد تا نیروهای عمل‌کننده سپاه در ساعت۲:۱۹دقیقه بامداد روز ۲۵ مرداد ماه ۱۳۶۴ با رمز «یا سیدالشهدا(ع)» دست به حمله بزنند و با انهدام دو گردان از تیپ ۱۰۸ لشکر ۱۶ ارتش عراق در شمال فکه، تعداد ۶۳۵ تن از آنان را کشته و زخمی یا به اسارت بگیرند.

انتخابات در جنگ به روایت یک رزمنده

در این حمله ضربتی یک روزه دو دستگاه تانک و پل ارتباطی، یک پارک موتوری، ۱۹ انبار مهمات، یک دستگاه لودر و تعدادی از ادوات و تجهیزات مهندسی دشمن نابود شد و شماری سلاح سبک و نیمه سنگین به همراه چندین قبضه خمپاره‌انداز و وسایل مخابراتی و لجستیکی به غنیمت گرفته شد.

پس از انجام این عملیات رزمندگان به مقرهایشان بازگشتند. یک صندوق سیار اخذ رأی به پادگان دوکوهه آمد و رزمندگان مستقر در این پادگان که از عملیات بازگشته بودند به صف شدند تا وظیفه سیاسی خود را هم انجام بدهند. این صندوق سپس در دهکده‌ای که رزمندگان اسمش را «حضرت رسول» گذاشته بودند مستقر شد. پس از پایان شمارش برگه‌های رأی در سراسر کشور، مقام معظم رهبری در آن دوره برای دومین بار حائز بیشترین تعداد رأی شدند و سکان هدایت کشور را در قوه مجریه به دست گرفتند.

 

انتهای پیام/