امام خمینی(ره) جنبشی راه انداخت که تمام اندیشمندان متحیر ماندند
امام خمینی(ره) جنبشی راه انداخت که تمام اندیشمندان متحیر ماندند
امام جمعه سرخس گفت: امام خمینی(ره) جنبشی را راه انداخت که تمام اندیشمندان مات و مبهوت ماندند که چگونه این انقلاب شکل گرفت و ارتش تا بن دندان مسلح پهلوی که از حمایت غربی‌ها برخوردار بود را از بین برد.

🔶 به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، ظهر امروز مراسم سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) با حضور امامان جمعه شیعه و اهل سنت، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم ولایتمدار سرخس در مسجد امام رضا(ع) این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس در این مراسم اظهار کرد: اهداف متعددی از خلقت انسان در آیات قرآن بیان شده است که یکی از اهداف رسیدن به مقام بالای عبودیت است؛ اگر انسان عبد خدا بشود خداوند تمام هستی را در اختیار او قرار می‌دهد.

امام جمعه سرخس بیان کرد: امتحان رسیدن به رحمت الهی از اهداف خلقت است؛ خداوند متعال انسان را خلق کرد تا خلیفه الهی بر روی زمین باشد؛ اگر انسان عبد خدا شد و از امتحانات الهی سربلند بیرون آمد و رحمت الهی شامل او شد، می‌شود خلیفه الهی و می‌شود مظهر اسما حسنی الهی؛ در راس خلافت اللهی پیامبر و امامان هستند.

وی افزود: امیرالمومنین یک آینه تمام قد برای نشان دادن قدرت الهی است؛ هدف اولیاء الهی این است که کارخانه انسا‌ن‌سازی درست کنند؛ اگر نظام اسلامی شکل بگیرد، انسان‌سازی به صورت انبوه شکل می‌گیرد؛ اصل برنامه انبیاء الهی این است که تربیت جمعی داشته باشند.

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه عنوان کرد: امام خمینی(ره) جنبشی را راه انداخت که تمام اندیشمندان مات و مبهوت ماندند که چگونه این انقلاب شکل گرفت و ارتش تا بن دندان مسلح پهلوی که از حمایت غربی‌ها برخوردار بود را از بین برد.

وی با بیان اینکه امام دین را به عنوان نجات‌دهنده معرفی کردند، تصریح کرد: مراحلی که تاکنون طی کردیم انقلاب و نظام شکل گرفت، ما در مرحله تشکبل دولت اسلامی هستیم که با این دولت انقلابی وارد این مرحله شدیم و احتیاج به این داریم که اسلامی بودن در تمام بخش‌ها شکل بگیرد و بعد هم جامعه اسلامی و بعد نیز تمدن نوین اسلامی ایجاد شود.

امام جمعه سرخس گفت: امروز هم‌پیمانان آمریکا به دامن ایران پیوستند و این به برکت انقلاب اسلامی است؛ امروز جهان پیشگویی‌های امام را متوجه شدند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی