امسال هدف گذاری ما برای جمع آوری زکات در سرخس ۳ میلیارد تومان است
امسال هدف گذاری ما برای جمع آوری زکات در سرخس ۳ میلیارد تومان است
همایش تجلیل از زکات دهندگان برتر شهرستان سرخس صبح امروز (یکشنبه) در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، همایش تجلیل از زکات دهندگان برتر شهرستان سرخس صبح امروز (یکشنبه) در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

 

حسین غریب، سرپرست فرمانداری سرخس در این همایش با بیان اینکه باید برنامه ریزی و ساز و کار مناسبی برای جمع آوری زکات داشته باشیم، اظهار کرد: در هر روستا باید یک شورای جمع آوری زکات محلی با محوریت روحانی، دهیار، شورا و پایگاه بسیج داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به افزایش چشمگیر نزولات آسمانی پیش بینی می شود از سطح ۴۰ هزار هکتار اراضی شهرستان بیش از ۵۰ هزار تن گندم جمع آوری شود، بنابراین ضمن اینکه باید در ترویج فریضه زکات و جمع آوری آن اهتمام بیشتری صورت گیرد، بایستی از پرداخت کنندگان زکات هم حمایت هایی داشته باشیم.

در ادامه حجت الاسلام محمد بختیاری با تاکید بر اینکه بر اینکه زکات به مال و عمر انسان برکت می دهد، بیان کرد: در تمامی روستاهای شهرستان قرارگاه های فرهنگی را تشکیل دادیم که این قرارگاه ها بایستی شناسایی زکات دهندگان و زکات گیرندگان را انجام بدهند.

 

وی تصریح کرد: همانطور که فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه با محبت انجام شود، باید برای جمع آوری زکات و ترویج این فریضه هم با محبت رفتار کنیم.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه زکات از پایه های اسلام است، عنوان کرد: با توجه به افزایش نزولات آسمانی و برکتی که خدای متعال امسال شامل حالمان کرده است، باید این لطف خداوند را با پرداخت زکات جبران کنیم.

علیرضا دادمحمدی، مدیر کمیته امداد امام (ره) شهرستان سرخس در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس با اشاره به اینکه فرهنگ سازی، تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات، جمع آوری و مصرف زکات نیازمند همکاری مسئولان و روحانیون است، اظهار کرد: زکات فقط به کشاورزان تعلق نمی‌گیرد و همه اصناف می‌توانند در این امر به خصوص زکات مستحبی برای کمک به نیازمندان شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان زکات در سطح شهرستان سرخس جمع آوری شده است که از این میزان ۳۰۰ میلیون تومان غیرنقدی و ۱۰۰ میلیون تومان نقدی بوده است.

 

مدیر کمیته امداد امام (ره) سرخس تصریح کرد: امسال با توجه به اینکه سال آبادی را پیشرو داریم و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، هدف گذاری ما برای جمع آوری زکات در سطح شهرستان سه میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس