الگوهای نورانی با جذابیت هنر به جوانان معرفی شود/ ضرورت پررنگ شدن الگوسازی و الگوپردازی در دهه کرامت
الگوهای نورانی با جذابیت هنر به جوانان معرفی شود/ ضرورت پررنگ شدن الگوسازی و الگوپردازی در دهه کرامت
امام جمعه سرخس گفت: در دهه کرامت باید به الگوسازی و الگوپردازی توجه ویژه‌ای شود و این دو مسئله پررنگ شوند؛ عقربه جان و فکر ما به سمت الگوها می‌چرخد و باید عقربه جان و افکار جوانانمان را به سمت الگوهای نورانی و ارزش‌های فاطمی ببریم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به سوم خرداد، سالروز فتح بزرگ خرمشهر اظهار کرد: فتح خرمشهر به نوعی هفته مقاومت است و فتح خرمشهر نباید از ذهن ما برود که درس‌های زیادی دارد.

امام جمعه سرخس افزود: فتح خرمشهر باعث شد که ایمان قوی‌تری به وعده الهی پیدا کنیم؛ فتح خرمشهر آغازی برای شکست‌های دشمن بعثی بود؛ آن‌هایی که خواب سلطه چند روزه کشورمان را در سر داشتند با فتح خرمشهر این آرزو را به گور بردند.

وی بیان کرد: مقاومت واکنشی طبیعی در مقابل زورگویان است؛ مقاومت دشمن را وادار به عقب‌‌نشینی می‌کند، هرچند که هزینه هم دارد، اما هزینه‌اش از سازش کمتر است؛ در مقاومت قربانی می‌دهیم، اما نتیجه آن پیروزی است.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: امروز رژیم موقت صهیونیستی در جنگی ۵ روزه بازهم شکست خورد و این شکست مفتضحانه، نتیجه مقاومت فلسطین بود؛ اگر دشمن در اوج قدرت به ظاهر باشد، ما با اوج باورمندی و ایمان می‌توانیم دشمن را به زانو درآوریم.

خطیب نماز  جمعه سرخس تصریح کرد: ۱۰۵ سال است که فلسطین در اشغال انگلیس و رژیم جعلی صهیونیستی است؛ نسل امروز فلسطین ایمانشان قوی‌تر از نسل‌های گذشته است و وعده الهی برای پیروزی فلسطین قطعا محقق می‌شود.

امام جمعه سرخس گفت: حاجیانی که در میعاد جهانی حج شرکت می‌کنند، باید خروجی حج آن‌ها ارتقا و اتحاد اسلام و مسلمانان باشد؛ حج رسانه‌ای واقعی است و باید در حج مسلمانان نسبت به مسائل جهان اطرافشان آگاه شوند.

وی در ادامه به مسئله جوانی جمعیت در کشور اشاره و بیان کرد: دشمن روی موضوع جمعیت کشور ما کار می‌کند و کشور ما را به لبه چالش جمعیتی کشانده است؛ دشمن به دنبال جوانی جمعیت خود و پیری کشور ما است و ۳۰ سال است که برنامه دارد؛ کشوری که جوان نباشد، از قدرت خودش خارج می‌شود.

حجت‌الاسلام بختیاری با تبریک دهه کرامت و ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: در دهه کرامت باید به الگوسازی و الگوپردازی توجه ویژه‌ای شود و این دو مسئله پررنگ شوند؛ عقربه جان و فکر ما به سمت الگوها می‌چرخد؛ باید عقربه جان و افکار جوانانمان را به سمت الگوهای نورانی و ارزش‌های فاطمی ببریم.

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: پدران باید توجه ویژه‌ای به‌خصوص به دختران داشته باشند؛ اگر خلأ در خانواده باشد، خانواده به سمت الگوهای کاذب می‌رود؛ الگوهای بسیار نورانی همچون حضرت زهرا(س) داریم و باید با جذابیت هنر این الگو را به جوانان و دخترانمان معرفی کنیم.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی