اقدام ترامپ، استمرار ماجراجویی‌های ناکام آمریکاست/ این اقدام اعلام جنگ با یک و نیم میلیارد مسلمان است
اقدام ترامپ، استمرار ماجراجویی‌های ناکام آمریکاست/ این اقدام اعلام جنگ با یک و نیم میلیارد مسلمان است
امام‌جمعه سرخس اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی را اعلام جنگ با یک و نیم میلیارد مسلمان دانست و گفت: این اقدام استمرار دخالت‌ها و ماجراجویی‌های ناکام آمریکا است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی اظهار کرد: فضای مجازی یک فرصت طلایی برای تبلیغ معارف دینی و انتقال تجارب و استفاده از ظرفیت‌های دیگران است که اگر در این فضا به‌صرف اتلاف وقت وارد شدیم به یک تهدید تبدیل می‌شود.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: در این فضایی که حدوحصر ندارد، برخی مسائل درباره افراد حقیقی و حقوقی گفته می‌شود که حسنات انسان را تباه می‌کند، بنابراین لازمه ورود به این فضا رعایت تقوا است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ ضمن تبریک ۱۶ آذر روز دانشجو با تأکید بر اینکه اصل فلسفه این روز، «استکبارستیزی» است، تصریح کرد: متأسفانه دانشگاه‌های شهرستان سرخس در توجه به مسائل روز غفلت می‌کنند و متولیان دانشگاه‌های شهرستان هیچ برنامه‌ای برای روشنگری مردم ندارند.

 

وی با انتقاد از عدم نظارت کافی بر بازار شهرستان و ناهمسان بودن قیمت‌ها اظهار داشت: متأسفانه عده‌ای هر طور که دلشان می‌خواهد قیمت‌ها را افزایش می‌دهند و این در حالی است که نظارت کافی هم از سوی متولیان نظارت بر بازار شهرستان اعمال نمی‌شود.

 

خطیب نماز جمعه در ادامه با محکومیت اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی عنوان کرد: روسای جمهور پیشین آمریکا در شعارهای انتخاباتی خود این مسئله را مطرح کرده بودند، اما چون شم سیاسی داشتند دنبال این شعار را نمی‌گرفتند، چون می‌دانستند که احساسات یک و نیم میلیارد مسلمان تحریک می‌شود.

 

امام‌جمعه سرخس اقدام ترامپ را اعلام جنگ با یک و نیم میلیارد مسلمان دانست و افزود: این اقدام استمرار دخالت‌ها و ماجراجویی‌های ناکام آمریکا و یک اشتباه استراتژیک دیگر از سوی ایالات‌متحده است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ اضافه کرد: این اقدام در راستای معامله‌گری است، چون کار رئیس‌جمهور آمریکا معامله‌گری و تجارت است و لابی صهیونیستی و فلان سرمایه‌دار صهیونیست وعده داده که در آینده مانند انتخابات گذشته از حزب جمهوری‌خواه حمایت می‌کند.

 

وی با تأکید بر اینکه این اقدام ترامپ از روی عقل و فهم نیست، تصریح کرد: کسی که کارش معامله‌گری است، وقتی سود ظاهری را می‌بیند، به عواقب آن نمی‌اندیشد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس اظهار داشت: وقتی حکام مرتجع عربی نوکری آمریکا و رژیم صهیونیستی را می‌کنند و انشقاق میان کشورهای اسلامی می‌افتد، قبله اول مسلمانان پایگاه رژیم صهیونیستی می‌شود؛ کسانی که اصل و وجودشان با غصب و جعل است.

 

امام‌جمعه سرخس علت دیگر این اقدام را دستاورد سازش دانست و افزود: محمود عباس، رئیس تشکیلات خود گران فلسطین یکی از عناصر سازش گرا است که سال‌هاست به دنبال سازش با رژیم جعلی صهیونیستی است و نه‌تنها طرف مقابل به تعهداتش عمل نکرده، بلکه پیشروی هم داشته است به حدی که امروز بیت‌المقدس قبله اول مسلمانان را به‌عنوان پایتخت خود اعلام می‌کند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با تأکید بر اینکه این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا به سرانجام نمی‌رسد، تصریح کرد: این حرکت فرصتی است که تمام گروه‌های مختلف فلسطینی در کنار یکدیگر قرار بگیرند و یک اتحاد جدید در این برهه اتفاق بیفتد تا این امیدواری آمریکا و رژیم صهیونیستی هم ناکام بماند.

 

وی در ادامه بابیان اینکه «جبهه مقاومت» پس از نابودی گروه تکفیری تروریستی داعش، عظیم‌تر شده است اظهار داشت: امروز پس از داعش، ترامپ کاری کرد که دوباره مسئله اول مسلمانان به فلسطین متوجه شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه این اقدام ترامپ، فلسطین را جهنم اسرائیلی‌ها می‌کند، خاطرنشان کرد: لازم است که جبهه متحدی میان مسلمانان شکل بگیرد تا این ظلم و این غده سرطانی از پیکره جامعه اسلامی برداشته شود.

انتهای پیام/