اعتبار خوبی برای انسداد مرزها در نظر گرفته شده است/ ایستادگی قاطعانه مرزبانی در برابر اشرار مسلح و معاندان نظام
اعتبار خوبی برای انسداد مرزها در نظر گرفته شده است/ ایستادگی قاطعانه مرزبانی در برابر اشرار مسلح و معاندان نظام
سردار گودرزی گفت: برای انسداد مرزهای کشور در سال آینده اعتبار خوبی در نظر گرفته شده که در صورت تحقق در دو سال آینده مرزهای ما کاملا الکترونیکی می‌شود و می‌توانیم با ساز و کار و زیرساخت‌هایی که وجود دارد ثبات و امنیت در مرزها را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز در سفر به شهرستان سرخس با حضور در پل مرزی پایانه و گمرک این شهرستان با اشاره به وضعیت امنیت در مرزهای کشور اظهار کرد: مرزبانی، حدود و ثغور کشور با ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرزهای آبی و خشکی را حفاظت و حراست می‌کند و حضور مرزبانان برای حفاظت از کیان و مرزهای کشور است.

وی افزود: امروز امنیت مرزهای کشور ما کاملا، امنیت پایداری است و مرزنشینان در همه فراز و فرودها از ابتدای انقلاب تا الان پشتیبان مرزبان‌های کشور بودند؛ نیروهای مرزبانی با روحیه وصف‌ناپذیری کشور را حفظ می‌کنند و به اینکه مرزبان جمهوری اسلامی هستیم، افتخار می‌کنیم.

سردار گودرزی بیان کرد: به مردم عزیزمان اطمینان می‌دهم که در برابر اشرار مسلح و معاندان هم مستحکم هستیم و هم قاطع و این قاطعیت با تجهیزات و امکاناتی که در اختیار مرزبانان عزیز قرار گرفته است، امنیت را رو به صعود و رو به رشد و قابل اتکا و اطمینان کرده است و تا خون در رگ‌های مرزبان ما است، دفاع ما دفاع مشروع و قاطع خواهد بود.

فرمانده مرزبانی کل کشور عنوان کرد: امروز امنیت مرزهای ما امنیت پایداری است و امنیت مرزهای خراسان رضوی نیز در ارزیابی‌ها ما، ستاد کل و قرارگاه خاتم الانبیاء وضعیت مناسبی دارد و کل مرزهای کشور ما نیز امنیتشان پایدار است.

وی با اشاره به ارتقای وضعیت امنیت مرزها بیان کرد: برای ارتقای امنیت مرزها، هوشمندسازی، افزایش خودروها و اقدامات الکترونیکی و اُپتیکی در دستور کار است؛ در تلاش هستیم تعداد زیادی خودروهای تاکتیکی را به توان رزمی خود اضافه کنیم.

سردار گودرزی به انسداد مرزها در دو سال آینده اشاره و عنوان کرد: برای انسداد مرزها دولت، مجلس، ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد عالی انتظامی کل کشور برای سال آینده اعتبار خوبی را در نظر گرفتند که در صورت تحقق در دو سال آینده مرزهای ما کاملا الکترونیکی و از لحاظ اُپتیکی کسی نمی‌تواند از مرزهای ما عبور کند و این هوشمندسازی اولویت انتظامی کل کشور است و می‌توانیم با ساز و کار و زیرساخت‌هایی که داریم ثبات و امنیت در مرزها را افزایش دهیم.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: دولت و مجلس باید توجه ویژه‌تری به مرزها داشته باشند به ویژه در مناطقی که با کشورهایی همسایه هستیم که مشکلاتی در درونشان است و بعضا هم مرزها یکطرفه اداره می‌شود و شرایط سختی را برای مرزبانان ما به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: امیدواریم دولت‌های همسایه که ثباتشان با مشکل مواجه است به توصیه و توافقات مرزی عمل کنند و مرزها به صورت دوجانبه اداره شود و کسی به خودش اجازه ندهد از مرزهای بین‌المللی و مرزهای قانونی کشور ما ورود و خروج غیرقانونی داشته باشد زیرا ما در این رابطه قاطعانه عمل می‌کنیم.

سردار گودرزی تصریح کرد: ما مرزهایمان را به سمت اقتصادی سوق می‌دهیم و کسانی که متجاوز مرزی باشند یا کسانی که قصد داشته باشند در مرزها اخلال در سیستم اقتصادی ایجاد کنند با آنها برخورد می‌کنیم و کشورهای همسایه ما که نیاز به اقتصاد کشور عزیز ما دارند باید به ما کمک کنند و رفت و آمد را تسهیل کنند که البته این اقدامات در مرزها به ویژه در مرزهای جنوب شرق در حال انجام است.

فرمانده مرزبانی کل کشور با بیان اینکه وضعیت امنیت در مرزهای خراسان رضوی پایدار است، گفت: آرامشی که اکنون در مرزها است نشان از حضور مرزبانان و مرزنشینان است و وظیفه ذاتی مرزبانی استیفای حقوق دولت جمهوری اسلامی و مرزنشینان است.

وی درباره اتباع ترکمنستانی که اخیرا توسط دولت‌شان پذیرفته نمی‌شوند، تصریح کرد: طبق قوانین بین‌المللی، هر دولتی و هر کشوری، شهروندان خود را که به گونه‌ای در کشور دیگری حضور پیدا کردند باید بپذیرد و کشورهای همسایه ما نیز باید شهروندان خود را بپذیرند و به قوانین بین‌المللی عمل کنند البته دوستان ما در معاونت معاهدات هنگ مرزی، جلسات مشترکی با کشور مقابل گذاشتند و مشکل رفع شده است و مشکل خاصی در حال حاضر نیست.

سردار گودرزی خاطرنشان کرد: در مرز سرخس اقتصاد پویا است و این ارتباط نشان می‌دهد که دوستان ما موضوع اقتصادی را تسهیل می‌کنند البته در کشور ترکمنستان مدیریت بازارچه‌های مرزی کاملا با مرزبانی است ولی در کشور ما ساختار به گونه دیگری است که اخیراً دولت محترم در این باره تصمیم دارد که ان‌شاءالله این یکپارچگی و وحدت فرماندهی در بازارچه‌های مرزی ایران نیز شکل بگیرد.

دیدار با جانباز سرخسی، سرباز وظیفه علیرضا جلالی آصف‌آبادی که در درگیری با اشرار و معاندان نظام در هنگ مرزی جکیگور استان سیستان و بلوچستان به درجه جانبازی نائل شده و بازدید از گمرک و پایانه مرزی سرخس از برنامه‌های سفر فرمانده مرزبانی کل کشور به سرخس بود.

انتهای پیام/