اجرای ۱۷۰ عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در سرخس
اجرای ۱۷۰ عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در سرخس
آذرکیش تقویت روحیه جهادی و انقلابی را از سیاست‌های اجرایی هفته دفاع مقدس امسال دانست و گفت: امروز ارکان نظام، ارکان جهادی و انقلابی است و باید در مردم هم این روحیه تقویت شود تا محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس در جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس شهرستان سرخس که ظهر امروز در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال به یک گروه عظمت داده و هرگز نمی‌میرند و آن‌ها شهدا هستند و به گردن ما حق بزرگی دارند.

امام جمعه سرخس افزود: به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بر تمام نظام سلطه پیروز شدیم و امروز هم در صحنه اقتصاد، امنیت و فرهنگ این دفاع مقدس ادامه دارد.

وی بیان کرد: امروز مدافعان سلامت ما در مقابله با کرونا دفاع مقدس دیگری را رقم زدند و در کنار آن‌ها نیروهای مسلح ما در کمک به کادر درمان حماسه آفریدند.

حجت‌الاسلام بختیاری با تاکبد بر اینکه دفاع مقدس معنویت‌زا است، گفت: حال و هوای زمان دفاع مقدس را باید در همه زمان‌ها زنده نگه داریم.

اجرای ۱۷۰ عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در سرخس

در ادامه مجید آذرکیش، فرمانده سپاه و دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس شهرستان سرخس اظهار کرد: در آستانه چهل و یکمین هفته دفاع مقدس هستیم؛ دفاع مقدسی که یک حرکت بزرگ دینی، مردمی و انقلابی بود.

وی بیان کرد: هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای یادآوری دستاوردهای انقلاب اسلامی است و در گام دوم انقلاب اسلامی باید کمک کنیم تا حرکت انقلاب اسلامی رو به رشد باشد.

آذرکیش تقویت روحیه جهادی و انقلابی را از سیاست‌های اجرایی هفته دفاع مقدس امسال برشمرد و افزود: امروز ارکان نظام، ارکان جهادی و انقلابی است و باید در مردم هم این روحیه تقویت شود تا محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات اتفاق بیفتد.

فرمانده سپاه سرخس بهره‌مندی از ظرفیت اربعین حسینی با برگزاری برنامه‌ها و یادواره‌های محله محور را از دیگر سیاست‌های اجرایی هفته گرامیداشت دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: در این راستا همایش بزرگ شکوه اقتدار با حضور ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس در شهرستان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه رزمایش کمک‌‎های مومنانه و مبارزه با کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در هفته دفاع مقدس نیز ادامه دارد، گفت: بیش از ۱۷۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس امسال اجرایی می‌شود.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس شهرستان سرخس دیدار فرماندهان پایگاه‌ها و امامان جماعت با امام جمعه، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا، همایش ما تا آخر ایستاده‌ایم، برگزار یادواره شهدای آبروی محله، دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب دفاع مقدس، اکران آثار سینمایی دفاع مقدس، اجرای گشت‌هایس رضویون، برپایی میزهای خدمت، نشست‌های روشنگری، افتتاح پروژه‌هاب محرومیت‌زدایی، برگزاری اردوههای جهادی و مسابقات ورزشی بومی و محلی را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس شهرستان سرخس عنوان کرد.

فرمانده سپاه سرخس خاطرنشان کرد: ۷ کمیته انتظامی، فرهنگی، تربیت بدنی و جوانان، ایثارگران، پشتیبانی، ارزیابی و بانوان برای کیفیت‌بخشی به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان سرخس ایجاد شده است.

امروز قدر حاج قاسم‌ها را بیش از گذشته می‌دانیم

محمدرضا رجبی مقدم، فرماندار سرخس نیز در این جلسه اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی و در گام دوم انقلاب این مردم و رهبری هستند که بار انقلاب را به دوش کشیدند.

فرماندار سرخس جنگ را دانشگاه انسان‌سازی عنوان کرد و افزود: این دانشگاه شهدای ما را تبدیل به اسطوره‌ها کرد.

وی بیان کرد: شخصیت‌هایی در جنگ توانستند مسیر عرفان و انسان‌سازی را در زمانی کوتاه طی کنند.

رجبی مقدم تاکید کرد: تاریخ جنگ باید برای همه نسل‌ها تبیین شود؛ باید در ذهن نوجوانان و جوانان سوال ایجاد کنیم که جنگ برای چه اتفاق افتاد و دستاوردهای آن چه بود.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس شهرستان سرخس عنوان کرد: ارزش‌های دفاع مقدس پر مایه است و امروز قدر حاج قاسم‌ها را بیش از گذشته می‌دانیم.

وی در پایان گفت: باید به دشمنان و پیاده نظام او در داخل این مسئله را تاکید کنیم که راه درست راه امام، مقام معظم رهبری و شهدا است.

انتهای پیام/