اداره ارشاد اسلامی سرخس از اعتبارات دولتی بی‌بهره است
اداره ارشاد اسلامی سرخس از اعتبارات دولتی بی‌بهره است
فرماندار سرخس بابیان اینکه اداره ارشاد اسلامی سرخس از اعتبارات دولتی بی‌بهره است، گفت: هنر و قشر هنرمندان، مظلوم‌ترین اقشار جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حسین سنجرانی در جمع مسئولان انجمن‌های هنری شهرستان سرخس با تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: ایران اسلامی سابقه تمدنی ۷۰ هزارساله دارد و هر جای کشور که قدم می‌گذاریم، مملو از آثار کهن مردم سرزمینمان است.

 

فرماندار سرخس افزود: امروز ملت ایران به خاطر تمدن و فرهنگ غنی‌شان در دنیا شناخته‌شده هستند.

 

سنجرانی بابیان اینکه ایران یکی از تمدن‌های تاریخ‌ساز بشری است، خاطرنشان کرد: فرهنگ هنری و بسیاری از هنرهای آیینی ما نشأت‌گرفته از فرهنگ دینی ما است.

 

وی در ادامه بابیان اینکه اداره ارشاد اسلامی سرخس از اعتبارات دولتی بی‌بهره است، عنوان کرد: هنر و قشر هنرمندان، مظلوم‌ترین اقشار جامعه هستند.

 

فرماندار سرخس اذعان کرد: امروز هنرمندان ما نباید مشکلات و دغدغه بیمه‌ای داشته باشند و این گره‌ها بایستی توسط مسئولان و نمایندگان مجلس باز شود.

 

سنجرانی تصریح کرد: در مسئله فرهنگ و هنر در شهرستان بسیار ضعیف هستیم و از لحاظ اعتبارات نیز به این موضوع کم‌توجهی شده است.

 

وی بیان داشت: در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور استاندار برگزار شد، اولین پیشنهاد ما تکمیل هرچه سریع‌تر مجتمع فرهنگی ارشاد اسلامی بود.

 

فرماندار سرخس ادامه داد: پیشنهاد دادیم که اعتباری ۸۰۰ میلیون تومانی برای ادامه ساخت این مجتمع فرهنگی در اختیار ما قرار دهند، که امیدواریم در اولین جلسه کمیته برنامه‌ریزی استان این اعتبار مصوب و ابلاغ شود.

 

سنجرانی اظهار داشت: در بازدیدی که هفته گذشته از این مجتمع داشتیم، از پیمانکار خواستیم کارش را شروع کند و ما هم قول دادیم، نیازهای او را برآورده می‌کنیم.

 

وی اذعان کرد: با مکاتبات و رایزنی‌هایی که انجام داده‌ایم، امیدواریم وزارت نفت بخشی از اعتبار موردنیاز این مجتمع فرهنگی را تأمین کند.

 

فرماندار سرخس بابیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی ما در شهرستان، توجه به مسئله فرهنگ است، با طرح پیشنهادی گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر سرخس برنامه‌ریزی کنند، از محل درآمد پارکینگ شهرداری، به عوارض دریافتی از کامیون‌های ترانزیت مبلغ هزار تومان افزوده شود و این مبلغ که در طول سال مبلغ قابل‌ملاحظه‌ای می‌شود در اختیار ارشاد اسلامی قرار بگیرد، تا پیش درآمدی برای توجه به فرهنگ و هنر شهرستان باشد.

 

سنجرانی در پایان گفت: تا قبل از سال جدید کارگروهی توسط ارشاد اسلامی، بخشداری مرکزی و شورای شهر سرخس تشکیل، تا مشکلات فرهنگ و هنر شهرستان با جدیت بیشتری پیگیری شود.

انتهای پیام/