عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از احضار استاندار سیستان و بلوچستان به این کمیسیون در پی اقدامهای اخیر تروریستی خبر داد.
به گزارش نسیم سرخس،سید باقر حسینی اظهار داشت: علی اوسط هاشمی و دیگر اعضای امنیتی استان، برای ارائه توضیحات و گزارشی از اقدامات صورت گرفته در پی تحرکات تروریستی اخیر در مرزهای جنوب شرقی کشور، عصر یکشنبه هفته آینده در جلسه کمیسیون حاضر می شوند.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای کمیسیون طی اقدام تروریستی ۱۷ فروردین ماه و اقدام تلخ و کور امروز، در جلسه امروز نگرانی جدی خود را از افزایش ناامنی در جنوب شرق ایران اعلام کردند.

وی افزود: همچنین اعضا قبل از سفر وزیرامور خارجه به پاکستان، خواستند که دکتر ظریف همه تلاش خود را برای ایجاد امنیت پایدار در مرزهای مشترک، شناسایی و تحویل تروریست ها حاضر در خاک پاکستان به ماموران امنیتی جمهوری اسلامی ایران نهایت تلاش خود را به کار برند.

حسینی با بیان این که دولت پاکستان مسئول این اتفاقات تروریستی در استان است، گفت: با این تروریست ها باید به شدت برخورد کرد تا جرات چنین کارهایی را در خاک ایران و حتی کشور همسایه نداشته باشند.

وی افزود: متاسفانه گروهک های تروریستی از خاک پاکستان بهره می گیرند و دولت اسلام آباد قادر به تامین امنیت مرزهای مشترک خود با ایران نیست و در این زمینه باید پاسخگوی این اتفاق ها باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: چرائی حضور تروریست ها در خاک پاکستان مشخص نیست و به طور جد نمایندگان مردم این موضوع را در جلسه روز یکشنبه پیگیری خواهند کرد.

دو نفر از نیروهای مخابرات نیروی زمینی سپاه پاسداران شرق کشور ظهر امروز هنگام پایین آمدن از کوه بیرک در شهرستان مهرستان توسط اشرار مسلح به شهادت رسیدند.

بر اساس اخبار اولیه، ﺍﯾﻦ نیروها ﺑﺮﺍﯼ انجام ﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﻣﺨﺎﺑﺮﺍﺗﯽ ﺑﻪ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺑﯿﺮک ﺍﯾﻦ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﻫﺪﻑ ﺗﯿﺮﺍﻧﺪﺍﺯﯼ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻧﺎﺷﻨﺎﺱ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘه ﻭ ﺑﻪ درجه ﺷﻬﺎﺩﺕ نایل شدند.

اسامی این شهدا مرتضی محمد باقری و محمد محمدی سلیمانی می باشد.

منبع: مهر

 

انتهای پیام/