اجرای طرح هادی روستایی در ۲۵ روستای شهرستان سرخس
اجرای طرح هادی روستایی در ۲۵ روستای شهرستان سرخس
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سرخس گفت: در شهرستان سرخس ۶۴ روستای ۲۰ خانواری داریم که مشمول طرح هادی می‌شوند و هم‌اکنون در ۲۵ روستای شهرستان این طرح در دست اجرا بوده و یا اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سید احسان تحصیلدار تهرانی ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان سرخس با اشاره به ۲۱ فروردین‌ماه سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۲۱ فروردین‌ماه سال ۱۳۵۸ به‌فرمان امام خمینی (ره) با افتتاح حساب ۱۰۰ در تمامی شعب بانک ملی جهت تأمین مسکن محرومان کار خود را آغاز کرد.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سرخس افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با توجه به وظیفه ذاتی خود هم‌اکنون در دو حوزه مسکن روستایی و عمران روستایی فعالیت دارد.

 

تحصیلدار تهرانی تصریح کرد: تأمین مسکن محرومان به‌ویژه روستاییان عزیز از دغدغه‌های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از زمان تأسیس تاکنون بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه مقاوم‌سازی روستاها یکی از بزرگ‌ترین اقدامات دولت و مجلس در سال‌های اخیر بوده است، افزود: به همین منظور بنیاد مسکن شهرستان سرخس بر اساس قانون شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت دو پروژه در شهر مزداوند برای خود تعریف کرده است.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سرخس خاطرنشان کرد: این دو پروژه شامل پروژه ۷ واحدی خود مالک بوده که به متقاضیان تحویل‌شده و پروژه دوم ۱۶ واحدی است که باوجود مشکلاتی که بر سر راه آن وجود دارد، امیدواریم در مدت یک تا دو ماه آینده به متقاضیان تحویل شود.

 

تحصیلدار تهرانی تأمین مسکن روستایی را از مهم‌ترین فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سال ۸۴ با آغاز برنامه چهارم توسعه عنوان کرد و افزود: از سال ۸۴ تا ۹۳ در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سرخس، ۴۷۲۱ صفحه تقاضا داشتیم که از این تعداد ۴۶۸۷ متقاضی به بانک‌ها معرفی شدند و تعداد ۴۱۸۸ نفر موفق به عهد قرارداد با بانک‌های عامل شده‌اند.

 

وی ادامه داد: همچنین از این تعداد، ۳۴۴۴ واحد مسکونی مقاوم به مرحله پایان کار رسیده است.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سرخس به آمار سال ۹۰ مسکن شهری و روستایی شهرستان سرخس اشاره و تصریح کرد: درمجموع شهرستان، ۱۲ هزار و ۹۲۱ مسکن روستایی و شهری داریم که از این تعداد، فقط ۸ درصد واحدهای مسکونی بادوام هستند که با اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان، هم‌اکنون ۳۴۴۴ واحد مسکونی بادوام در سطح شهرستان داریم.

 

تحصیلدار تهرانی خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز ۴۷۶ ثبت تقاضا داشتیم که از این تعداد ۴۷۴ متقاضی به بانک‌های معرفی شدند، ولی متأسفانه فقط ۱۹۳ نفر از این تسهیلات استفاده کردند و درمجموع نیز ۵۷ متقاضی موفق به دریافت پایان کار شده‌اند.

 

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ نیروی فنی متخصص و ۴۰ استادکار و پیمانکار با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همکاری دارند.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سرخس در ادامه به فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه عمران روستایی و به‌خصوص طرح‌های هادی روستایی اشاره و تصریح کرد: در شهرستان سرخس ۶۴ روستای ۲۰ خانواری داریم که مشمول طرح هادی می‌شوند و هم‌اکنون در ۲۵ روستای شهرستان این طرح در دست اجرا و یا اجرایی شده است.

 

تحصیلدار تهرانی بابیان اینکه شهرستان سرخس بالاترین شاخص تهیه طرح‌های هادی را در استان خراسان رضوی دارد، تصریح کرد: شاخص برخورداری شهرستان سرخس در تهیه طرح‌های هادی روستایی ۱۰۰ درصد و در اجرا ۳۹ درصد بوده که از میانگین استان که ۳۱ درصد است بالاتر می‌باشد.

 

وی به احداث کتابخانه بزنگان از محل اعتبارات سال گذشته دو درصد نفت و گاز اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم با تأمین اعتبار به‌زودی این کتابخانه تکمیل و تحویل نهاد کتابخانه‌های کشور شود.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سرخس ادامه داد: ۸۰ میلیون تومان نیز برای احداث کتابخانه روستای شیرتپه از محل درآمدهای نفتی اختصاص داده‌شده است، که به‌زودی عملیات اجرایی ساخت آن آغاز می‌شود.

 

تحصیلدار تهرانی در پایان، احداث خانه عالم روستای چشمه شور، آب‌نمای روستای چاله زرد و پیاده‌روی روستای تپه میر احمد را از دیگر طرح‌های در دست اجرای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان عنوان کرد.

انتهای پیام/