اجرای طرح دادرس در ۱۸ مدرسه شهرستان سرخس
اجرای طرح دادرس در ۱۸ مدرسه شهرستان سرخس
رئیس جمعیت هلال احمر سرخس از اجرای طرح ملی دادرس «دانش آموز آماده در روزهای سخت» در سطح 18 مدرسه شهرستان خبر داد.

حسن گودرزی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: اجرای این طرح در سطح ۱۸ دبیرستان پسرانه و دخترانه دوره اول در شهرستان سرخس آغاز شده است.

 

وی این طرح را در راستای آماده سازی دانش آموزان در هنگام مواجه با حوادث و بلایای طبیعی و ارتقای سطح توانمندی آنها عنوان کرد و افزود: کنترل و ارزیابی علایم حیاتی، احیای قلبی ریوی، پانسمان و بانداژ، آتل بندی، اسکان اضطراری، پناه گیری و تخلیه اضطراری، اطفای حریق و حمل مصدوم از جمله مراحل عملی طرح دادرس هستند.

 
رئیس جمعیت هلال احمر سرخس خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری مراحل آموزشی طرح دادرس به اتمام می رسد و آزمون تئوری و عملی مربوط به این طرح در شهرستان اجرایی می شود.

 
گودرزی با اشاره به استقبال دانش آموزان از این طرح، گفت: دانش آموزان در حال فراگیری آموزش های مربوط به طرح دادرس هستند که در نهایت پس از سپری کردن مرحله المپیاد شهرستانی، برگزیده گان به المپیاد استانی اعزام می شوند.

 
وی در ادامه با اشاره به اینکه در برخی مدارس شهرستان سرخس کانون دانش آموزی هلال احمر با همکاری آموزش و پرورش راه اندازی شده است، افزود: پیگیری امور اجرایی مربوط به طرح دادرس از جمله وظایف این کانون ها در سطح مدارس است.

 
رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از جمله اهداف اجرای طرح ملی دادرس فراگیری آموزش های امدادی است، عنوان کرد: آموزش های امدادی یکی از مهم ترین برنامه های جمعیت هلال احمر است که در این راستا همه ساله قشر عظیمی از دانش آموزان با آموزش های امدادی آشنا می شود.

 
گودرزی در پایان بیان داشت: آموزش های امدادی براساس آموزش های حرفه ای است که موجب افزایش مهارت زندگی دانش آموزان و استفاده از دانش آنها در مواقع ضروری نظیر حوادث غیر مترقبه می شود.

انتهای پیام/