اتفاقات جهان اسلام در منابر اهل‌بیت (ع) اطلاع‌رسانی شود/ مسئله وحدت محور تبلیغی روحانیون در سرخس باشد
اتفاقات جهان اسلام در منابر اهل‌بیت (ع) اطلاع‌رسانی شود/ مسئله وحدت محور تبلیغی روحانیون در سرخس باشد
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه بنای اسلام بر وحدت شیعه و سنی است، گفت: مسئله وحدت باید یکی از محورهای تبلیغی روحانیون در شهرستان سرخس باشد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در همایش طلایه‌داران هدایت شهرستان سرخس گفت: به تعبیر آیت‌الله طباطبایی یکی از نزدیک‌ترین مسیرها برای رسیدن به قرب الهی توسل به ابی عبدالله علیه‌السلام است.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: توسل به امام حسین علیه‌السلام به‌خصوص در ایام محرم فرصتی برای نزدیک‌تر شدن انسان به مسیر حق و حقیقت است.

 

وی بیان داشت: امروز در عصری قرار داریم که دشمن از هر ابزاری برای تضعیف منابر ما استفاده می‌کند و به دنبال این هستند که با سم‌پاشی جایگاه رفیع محرم و صفر را خدشه‌دار کنند.

 

ارژنگ با اشاره به اینکه دشمن با زیر سؤال بردن مجالس امام حسین علیه‌السلام به دنبال دور کردن جوانان ما از این کشتی نجات است، گفت: ضروری است که در مجالس ابی عبدالله علیه‌السلام با مستندات و با کلام صریح قرآن سخن گفته شود.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه بابیان اینکه دشمن امروز به دنبال تخریب شخصیت‌های مذهبی و علمی ما است، تصریح کرد: بعد از سخنرانی‌های آیت‌الله علم الهدی شاهدیم که سخنان ایشان در شبکه‌های مجازی تقطیع می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه اسلام دین سیاست است، خاطرنشان کرد: در منابر اهل‌بیت علیهم‌السلام باید مردم را نسبت به توطئه‌های دشمن آگاه کرد و اتفاقات جهان اسلام را به آن‌ها اطلاع‌رسانی کنیم.

 

ارژنگ افزود: در منابر اهل‌بیت علیهم‌السلام باید جایگاه و عظمت نظام اسلامی با بقیه نظام‌ها مقایسه و جایگاه ولایت‌فقیه و رهبری تبیین شود؛ وقتی این مقایسه انجام شد مردم می‌فهمند که هدف آمریکا از اشغال کشورهای منطقه چیست؟

 

امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه باید در مسئله قیامت غفلت زدایی صورت گیرد، گفت: امروز ضعف اعتقادی موجب بروز مشکلات اخلاقی در جامعه شده است.

 

وی با تأکید بر اینکه بنای اسلام بر وحدت شیعه و سنی است، خاطرنشان کرد: مسئله وحدت باید یکی از محورهای تبلیغی روحانیون در شهرستان سرخس باشد.

 

ارژنگ در پایان گفت: ایام محرم و صفر باید تبدیل به جلسات محبت، مودت و اتحاد شود و این موضوع بدون داشتن اخلاص محقق نمی‌شود.

انتهای پیام/