آغاز به‌ کار نخستین پژوهشکده بین‌المللی لجستیک کشور در سرخس
آغاز به‌ کار نخستین پژوهشکده بین‌المللی لجستیک کشور در سرخس
همزمان با روز نخست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ و نقل و لجستیک تهران، اولین پژوهشکده بین‌المللی لجستیک کشور کار خود را در منطقه ویژه اقتصادی سرخس آغاز کرد.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از ایسنا، محمدرضا کلائی، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس، در این خصوص اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در این منطقه به عنوان دروازه ورود به کشورهای آسیای میانه، نیاز به وجود پژوهشکده‌ای تخصصی در حوزه حمل‌ و نقل و لجستیک در سرخس احساس می‌شد.

وی افزایش ظرفیت ترانزیت و توسعه منطقه، ایجاد هماهنگی بین‌المللی برای استفاده از توانمندی دانشگاه‌های حوزه جاده ابریشم و کمک به تعریف طرح‌های سرمایه‌گذاری جذاب را از جمله مزیت‌های این پژوهشکده عنوان کرد.

کلائی افزود: فردا نیز با حضور معاونت علمی ریاست جمهوری تفاهم‌نامه‌ای میان منطقه ویژه اقتصادی سرخس و دانشگاه علم و صنعت ایران امضا خواهد شد تا با همکاری این مجموعه که یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایران در حوزه حمل‌ و نقل و لجستیک به‌شمار می‌رود، طرح‌های علمی در این عرصه تعریف و اجرا شود.

به گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، در این پژوهشکده که به‌ صورت متمرکز در حوزه جاده ابریشم فعالیت می‌کند، قرار است با همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران طرح‌هایی با محوریت لجستیک و با هدف رفع گلوگاه‌های حمل‌ و نقل از این منطقه اجرا شود.

انتهای پیام/