آبرسانی به ۵ روستای سرخس توسط سپاه/ شعار سپاه از مردم، با مردم و برای مردم حقیقتی غیرقابل کتمان است
آبرسانی به ۵ روستای سرخس توسط سپاه/ شعار سپاه از مردم، با مردم و برای مردم حقیقتی غیرقابل کتمان است
فتوحی گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی‌های اخیر و تنش‌های آبی در شهرستان سرخس، 5 روستا به‌عنوان اولویت آبرسانی انتخاب شدند که آبرسانی به این روستاها توسط سپاه در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حسن فتوحی، فرمانده محور عملیاتی شهید برونسی شهرستان سرخس در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه سرخس اظهار کرد: همواره مردم به عنوان سرمایه‌های این نظام نقش کلیدی و پررنگی در تمام امور داشتند و این بر کسی پوشیده نیست و دشمنان ما هم سعی کردند به طریق مختلف هجمه وارد کنند و حرکت انقلاب ما را متوقف یا کُند کنند؛ زمانی با تحمیل جنگ به ما که موفق نشدند و در زمان‌های دیگر با تحریم‌ها و تخریب‌ها و فتنه‌های گوناگون که در فضای حقیقی و مجازی دارند.

فرمانده محور عملیاتی شهید برونسی شهرستان سرخس افزود: القای یاس و ناامیدی در مردم و ناکارآمد نشان دادن دولت و نظام یکی از حربه‌های دشمنان در فضای مجازی است و شبانه‌روز هم تلاش می‌کنند تا اعتماد مردم را نسبت به نظام کاهش دهند؛ در جاهایی که ما ضعف داشتیم و یا تبیین نکردیم دشمن به این خواسته خود نزدیک شد و برعکس جاهایی که اقدامات خود و نقاط ضعف و قوت خود را تشریح کردیم، موفق بودیم و دشمن ناکام ماند.

وی تصریح کرد: جهاد تبین ماموریتی است که حضرت آقا فرمودند که همه ما موظف به بیان اقدامات خود در این رابطه و آگاه کردن مردم نسبت به خدمات نظام هستیم.

فتوحی با تاکید بر اینکه ماموریت اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: در دوران ۸ سال جنگ تحمیلی و بعد از آن در عرصه‌های مختلف و مناطق مختلف مردم شاهد این تلاش سپاه بودند و شعار سپاه از مردم، با مردم و برای مردم حقیقتی غیرقابل کتمان است.

فرمانده محور عملیاتی شهید برونسی شهرستان سرخس بیان کرد: در همین منطقه شمال شرق هنگام ناامنی‌های دهه ۷۰ و ۸۰ سپاه با تمام توان وارد میدان شد و لشکر مردم پایه پنج نصر و تیپ ویژه شهدا مانع ادامه ناامنی‌ها در مرز شدند.

وی ادامه داد: یکی از ماموریت‌های سپاه پاسداران در راستای حفظ و تقویت امنیت انجام فعالیت‌های مردم‌یاری و محرومیت زدایی است که در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در خراسان رضوی به نیروی زمینی از طریق قرارگاه منطقه ثامن الائمه (ع) و شهید قاجاریان و در شهرستان سرخس از طریق محور عملیاتی شهید برنسی انجام می‌گیرد.

فتوحی تصریح کرد: با توجه به وضعیت خشکسالی‌های اخیر و تنش‌های آبی در شهرستان سرخس چند روستا به عنوان اولویت محرومیت‌زدایی انتخاب شد و در این راستا سپاه پروژه آبرسانی به ۵ روستای شهرستان سرخس را برعهده دارد.

فرمانده محور عملیاتی شهید برونسی شهرستان سرخس ادامه داد: در سال گذشته روستاهای چکودر، شورلق و کلاته عوض تنش آبی داشتند؛ با پیگیری‌هایی که سپاه با همکاری مسئولان شهرستان دارد، کار آبرسانی در ۵ روستا در حال پیگیری و انجام است.

وی اضافه کرد: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ کار آبرسانی به روستای چکودر توسط تیپ ۲۱ زرهی امام رضا علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه انجام شد؛ طول مسیر آبرسانی ۴ هزار و ۶۰۰ متر است؛ ۷۰ درصد این پروژه پیشرفت فیزیکی دارد؛ در کمتر از ۴۰ روز آب شرب به روستا رسیده و تکمیل این پروژه با ایجاد ۵ حوضچه و یک مخزن محقق می‌شود؛ ۱۶۰۰ متر مسیر این پروژه لوله‌گذاری و همچنین کل مسیر برای دسترسی مردم تسطیح شده است.

فتوحی عنوان کرد: پروژه دیگر مشکلات آبی کلاته گلزار است که با افت فشار همراه است؛ ۱۷۰۰متر لوله‌کشی از روستا تا مخزن انجام شده و پروژه نیاز به حوضچه و مخزن دارد که در حال انجام است؛ این پروژه در مدت ۱۵ روز بهره‌برادری می‌شود.

فرمانده محور عملیاتی شهید برونسی شهرستان سرخس با اشاره به پروژه شوراب علیا و سفلا بیان کرد: کل مسیر انتقال این پروژه ۱۲ کیلومتر است؛ انتقال و انشعاب داخل روستا، حفر کانال به طول ۴ کیلومتر، لوله‌گذاری ۲ هزار و ۲۰۰ متر، ایجاد ۳ باب مخرن، ایجاد ۳ عدد اتاقک پمپاژ و ۱۹ عدد حوضچه ازجمله اقداماتی است که در این پروژه انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به پروژه آبرسانی به روستاهای شورلق و بزنگان نیز تصریح کرد: کل مسیر انتقال آب روستای شورلق ۵۰۰ متر در مسیری کوهستانی و سخت انجام شده است؛ پیشرفت فیزیکی این پروژه نیز ۱۰۰ درصد است و خط از چاه موجود تا مخزن به مدت سه روز انجام شده است.

فتوحی خاطرنشان کرد: در پروژه بزنگان نیز ایجاد راه دسترسی از روستا تا محل حفر چاه که حدود ۳ کیلومتر است، انجام و محل نصب دستگاه حفاری در مدت یک هفته صورت گرفته است.

فرمانده محور عملیاتی شهید برونسی شهرستان سرخس به سایر اقدامات مردم‌یاری محور عملیاتی شهید برونسی در یک سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: اهدای ۱۴۰ سری جهیزیه با مشارکت خیران و گروه‌های جهادی و هدایت و حمایت‌های امام جمعه شهرستان، پخت و توزیع ۳۵ هزار پرس غذای گرم، توزیع ۷ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی، اهدای ۱۷۰۰ سری لوازم تحریر با مشارکت قرارگاه جهادی قرآن و عترت و اجرای گازکشی ۲۱ منزل از جامعه هدف ازجمله اقدامات مردم‌یاری محور عملیاتی شهید برونسی در یک سال گذشته است.

وی در پایان تاکید کرد: ان شاء الله اقدامات مردم‌‎یاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرستان سرخس استمرار دارد و قطعا سپاه در کنار مردم و دولت پیگیر مسائل امنیتی و محرومیت‌زدایی در شهرستان است.

انتهای پیام/