وقتی رسانه های غربی، «قاتل» سه دانشجوی مسلمان را «انسان دوست» می نامند/ تطهیر چهره ی «قاتل مسلمانان» چه معنایی دارد؟
وقتی رسانه های غربی، «قاتل» سه دانشجوی مسلمان را «انسان دوست» می نامند/ تطهیر چهره ی «قاتل مسلمانان» چه معنایی دارد؟
رسانه هایی مانند سی.ان.ان، بی.بی.سی و رویترز در قضیه قتل سه دانشجوی مسلمان در شهر «چپل هیل» سعی در تطهیر چهره فرد قاتل داشتند و به نقل از همسر و همسایگان او نوشته بودند که فرد قاتل، فردی «انسان دوست» بوده و در شبکه های اجتماعی در کمپین های مختلفی که درباره حقوق انسانی بوده، شرکت داشته است.

به گزارش نسیم سرخس، سه شنبه هفته گذشته، یک آمریکایی به نام «کریگ استفان هیکس» با تیراندازی به سه دانشجوی مسلمان در شهر «چپل هیل» آمریکا آن ها را به شهادت رساند. اتفاقی که در تمامی رسانه های جهان بازتاب پیدا کرد اما در این بین رسانه های غربی در بازتاب این خبر شیوه دیگری را در پیش گرفتند.

 

رسانه های غربی که با ادعای مضحک بی طرفی اخبار جهان را پوشش می دهند، این بار نیز مانند اتفاقات گذشته آنچنان که به آنان امر شده است و به صورت جانبدارانه خبر قتل سه دانشجوی مسلمان را پوشش دادند.

 

این رسانه های به اصطلاح آزاد و بی طرف در ابتدا اصلا از انتشار خبر خودداری کردند اما پس از آنکه خبر در شبکه های اجتماعی منتشر شد و کاربران شبکه های اجتماعی از رسانه های غربی به خاطر سکوتشان انتقاد کردند، رسانه های غربی به یک خبر صرف و در حد این که «سه دانشجوی مسلمان در منطقه چپل هیل کشته شدند» بسنده کردند اما پس از اینکه دوباره با انتقاد مخاطبان خود نسبت به رفتار دوگانه شان درباره مسلمانان و دین مبین اسلام مواجه شدند سکوت رسانه ای خود را شکستند و به تطهیر چهره قاتل سه دانشجوی مسلمان پرداختند.

 

رسانه هایی مانند سی.ان.ان، بی.بی.سی و رویترز که در قضیه حمله تعدادی تروریست به نشریه هتاک «شارلی ابدو» در فرانسه نه تنها سکوت نکرده بودند بلکه انواع تحلیل ها را برای محکومیت این حمله تروریستی ارائه دادند و از آن فرصت برای بد جلوه دادن اسلام استفاده کردند در قضیه قتل سه دانشجوی مسلمان در شهر «چپل هیل» در مصاحبه با همسر، آشنایان و همسایگان قاتل سه دانشجوی مسلمان، سعی در تطهیر چهره فرد قاتل داشتند و به نقل از همسر و همسایگان او نوشته بودند که فرد قاتل، فردی «انسان دوست» بوده و در شبکه های اجتماعی در کمپین های مختلفی که درباره حقوق انسانی بوده، شرکت داشته است.

 

این رسانه ها درباره علت به قتل رساندن سه دانشجوی مسلمان توسط «هیکس» گفتند که وی به خاطر جای پارک عصبانی شده است و آنها را به قتل رسانده است. موضوعی که بسیار مضحک به نظر می رسد چرا که اگر کسی اینقدر انسان دوست و مهربان است و به حقوق انسان ها احترام می گذارد هیچگاه به خاطر جای پارک سه جوان را به قتل نمی رساند.

 

جالب آنجاست که این فرد که اینگونه توسط رسانه های غربی با لقب «انسان دوست» تطهیر می شود، یک انبار تسلیحات در خانه داشته است!!!

 

آنچه روشن است و رسانه های غربی نمی توانند کتمان کنند این است که او یک فرد «ضد دین» بوده که این مسئله را به صراحت در شبکه اجتماعی ای که درآن فعالیت داشته اعلام کرده است.

 

اما تطهیر چهره ی «قاتل مسلمانان» توسط رسانه های غربی چه معنایی دارد؟

 

رسانه های غربی به جای آنکه این اقدام را محکوم کنند با تطهیر چهره ی «قاتل مسلمانان» نشان می دهند که نسبت به مسلمانان و کشته شدن آن ها دیدگاه دیگری دارند و انگار که کشته شدن مسلمانان یک امر کاملا طبیعی است و اشکالی ندارد که حتی یک نفر، سه مسلمان را به خاطر جای پارک به قتل برساند و اصلا مسلمانان بی دلیل عصبانی هستند!!! از نگاه رسانه های غربی، کشته شدن سه دانشجوی مسلمان در آمریکا اتفاق خاصی نیست!!! یک روز چند مسلمان در پاکستان، هند و افغانستان کشته می شوند، یک روز دیگر چند مسلمان در غزه، عراق و سوریه و امروز هم در آمریکا؛ پس از نگاه رسانه های غربی کشته شدن مسلمانان یک امر کاملا طبیعی است و کسی که مسلمانان را نیز بکشد کار اشتباهی انجام نداده است همانگونه که اگر نشریه ای به مقدسات مسلمانان توهین کند کار بدی انجام نداده است و همانگونه که اگر کارگردانی در فیلمی مسلمانان را وحشی و تروریست جلوه دهد حقیقت را بیان کرده است!!! امروز نگاه دنیای غرب به اسلام اینگونه است و رسانه های آنها تلاش دارند این نگاه را گسترش دهند و آن را تثبیت کنند.

 

یادداشت: علیرضا علی صوفی-نسیم سرخس