تحقق شعار «هر خانواده یک امدادگر» تا پایان سال ۹۸ در سرخس
تحقق شعار «هر خانواده یک امدادگر» تا پایان سال ۹۸ در سرخس
رئیس جمعیت هلال احمر سرخس گفت: بر اساس برنامه ای 5 ساله قصد داریم با برنامه‌های آموزشی تا پایان سال 98 شعار «هر خانواده یک امدادگر» را در شهرستان محقق کنیم.

حسن گودرزی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره برگزاری دوره های آموزشی امداد و نجات در شهرستان گفت: جمعیت هلال احمر با برگزاری این کلاس‌ها قصد دارد در راستای شعار “هر خانواده یک امدادگر” حرکت کند.

 
رئیس جمعیت هلال احمر سرخس با بیان اینکه هم اکنون دوره امداد و نجات در روستای شورلق شهرستان در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: در مواقع حوادث و بحران به خصوص در روستاها افراد آموزش دیده‌ می‌توانند تا زمان حضور تیم‌های امداد و نجات از بروز مشکلات جلوگیری کنند و اقدامات اولیه را برای مصدومان انجام دهند.

 
وی تصریح کرد: همزمان با برگزاری این دوره تیم امداد و نجات بحران نیز در روستا تشکیل می‌شود و تعدادی از افراد آموزش دیده که توانمندی بیشتری دارند در آن حضور می‌یابند.

 
گودرزی با تأکید بر اینکه این کلاس‌ها به صورت رایگان برگزار می‌شود، اذعان کرد: شرایط سنی نیز برای حضور در کلاس‌ها وجود ندارد و تمامی عزیزانی که مشتاق به فراگیری اقدامات اولیه امداد و نجات هستند می‌توانند در این کلاس‌ها حاضر شوند.

 
رئیس جمعیت هلال احمر سرخس اظهار کرد: آموزش‌ها در روستا ۳۵ ساعته است که از همه مردم روستاها درخواست همکاری و شرکت در کلاس‌ها را داریم تا با آموزش دیدن، آسیب‌پذیری‌ها در حوادث و بعد از حوادث را کمتر کنند چرا که در زمان حوادث در ساعات اولیه و حیاتی تنها خود مردم در مکان حادثه حضور دارند.

 
وی در پایان با تأکید بر اینکه در محل جمعیت هلال احمر شهرستان نیز کلاس‌های امدادی برای خواهران و برادران به صورت رایگان برگزار می شود، گفت: بر اساس برنامه ای ۵ ساله قصد داریم با برنامه‌های آموزشی تا پایان سال ۹۸ شعار «هر خانواده یک امدادگر» را در شهرستان محقق کنیم.

انتهای پیام/