دانشجویان معترض به آل سعود در تجمع در مقابل سفارت عربستان اعلام کردند: آقای روحانی، از حیثیت هتک شده ایرانیان دفاع کنید و متأسفیم که وزارتخارجه بیشترین سنگ‌اندازی‌ها را برای جلوگیری از تجمعات و اقداماتی اعتراضی به عربستان دارد.
به گزارش نسیم سرخس، تجمع اعتراضی دانشجویان در واکنش به اقدامات اخیر رژیم آل سعود در مقابل سفارت عربستان برگزار شد و دقایقی پیش با قرائت بیانیه پایانی این تجمع به پایان رسید و دانشجویان معترض در بیانیه خود اعلام کردند:‌ آقای روحانی از حیثیت هتک شده ایرانیان دفاع کنید. متأسفیم که به ملت ایران اعلام کنیم وزارتخارجه بیشترین سنگ‌اندازی‌ها را برای جلوگیری از تجمعات و اقدامات اعتراضی به عربستان دارد. متأسفیم که تجاوز عربستان به یمن در اولویت‌های دستگاه دیپلماسی ما جای ندارد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: در حالی که هنوز سایه اسرائیل از سر فلسطین، این زخم کهنه جهان اسلام برداشته نشده است و کفر استکبار جهانی هر روز به هر بهانه‌ای هجمه‌ای تازه علیه مسلمانان به وجود می‌آورد، این‌بار دست آمریکا از آستین کثیف دربار سعودی درآمده است و سلاح‌های سعودی پس از سال‌ها خاک خوردن در انبارها برای کشتار مسلمانانی به کار گرفته شده است که تنها جرم‌شان این بود که نمی‌خواهند بنده کسی جز خدا باشند.

این روزها جوان‌های تازه به قدرت رسیده و سرمست  از قدرتی که پس از مرگ ملک عبدالله خائن حرمین شریفین و در سایه کهولت خائن حرمین جدید کار را به دست گرفته‌‌اند دل‌خوش وعده‌های اربابان آمریکایی و اسرائیلی خود دست به جنایاتی عظیم زده‌اند اما دانشجویان دانشگاه‌های تهران به امیر و شیخک‌های عربستان یادآوری می‌کنند آیا صدام توانست به مدد دلارهای نفتی شما و تسلیحات آمریکایی و اروپایی جمهوری اسلامی ایران را شکست دهد شما نیز می‌توانید در یمن پیروز شوید.

در قسمت دیگری از این بیانیه تأکید شد: وقتی مسلمانان هدف بمباران‌ها باشند چه فرقی می‌کند چه کسی حمله کرده است آمریکا و اسرائیل یا خائن الحرمین کوک شده توسط اسرائیل و مگر این دو با هم فرقی می‌کند؟ آمریکا در عراق و افغانستان و گوانتاناما آدم می‌کشند، اسرائیل در غزه و سعودی در بحرین، قطیف و یمن، دلارهای نفتی فلان خائن الحرمین هلاک شده سوریه را به هم می‌ریزد، دلار و سلاح خائن‌الحرمین جدید یمن را.

در پایان این بیانیه دانشجویان تجمع‌کننده در رابطه با حادثه فرودگاه جده خطاب به دولتمردان و رئیس جمهور تأکید کردند: آقای روحانی از حیثیت هتک شده ایرانیان دفاع کنید. متأسفیم که به ملت ایران اعلام کنیم وزارت خارجه بیشترین سنگ‌اندازی‌ها را برای جلوگیری از تجمعات و اقدامات اعتراضی به عربستان دارد.متأسفیم که تجاوز عربستان به یمن در اولویت‌های دستگاه دیپلماسی ما جای ندارد. ما امروز اینجا جمع شده‌ایم تا با یاد خمینی کبیر فریاد برآوریم مرگ بر آمریکا، مرگ بر آل سعود.

منبع: فارس
انتهای پیام/