اجرای ۳۷۰ عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در سرخس
اجرای ۳۷۰ عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در سرخس
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سرخس گفت: امسال با محوریت «مردم»، ۳۷۰ عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در شهرستان سرخس اجرایی می‌شود.

مجید آذرکیش در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با گرامیداشت چهل‌وچهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دشمنان ما علاوه بر اینکه کشور ما را تهدید می‌کنند، دست به تحریم هم می‌زنند و علی‌رغم همه این مشکلاتی که داریم، امروز توانستیم با تکیه بر همان تفکر دوران دفاع مقدس از این تهدیدها و تحریم‌ها عبور کنیم و سلاح‌های پیشرفته‌ای را در بخش‌های نظامی و دفاعی بسازیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سرخس افزود: امروز نه تنها خودمان این صنایع را تولید می‌کنیم، بلکه صادرکننده علم این‌ها به سایر کشورها هم هستیم.

وی بیان کرد: یکی از دستاوردهای مهم دفاع مقدس شکست ابهت کذایی شرق و غرب بود که امام خمینی (ره) فرمودند، ما در جنگ ابهت دو ابر قدرت شرق و غرب را شکستیم؛ نمونه بارز این موضوع همین عملیات وعده صادق است و با تفکر دوران دقاع مقدس این عملیات محقق شد.

آذرکیش تصریح کرد: بعد از عملیات وعده صادق، بسیاری از کشورها روی ایران اسلامی حساب باز می‌کنند و این عملیات باعث شد که حساب کار دست دشمنان ایران اسلامی بیاید و بدانند که با چه کشوری طرف هستند؛ این عملیات انصافاً عملیات بی‌مانندی بود که در سطح بین‌المللی حرف برای گفتن داشت.

وی با تاکید بر اینکه دوران دفاع مقدس تجربه و ذخیره‌ای گران‌سنگ برای انقلاب اسلامی بود، افزود: باید میراث‌دار دوران دفاع مقدس باشیم و نباید اجازه بدهیم، غبار فراموشی بر روی آن بنشیند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سرخس با اشاره به برنامه‌های اجرایی هفته دفاع مقدس امسال در شهرستان سرخس عنوان کرد: امسال ۳۷۰ عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در سطح شهرها و روستاهای شهرستان سرخس اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: اعزام تیم تخصصی پزشکی و دندان‌پزشکی به روستاهای محروم شهرستان سرخس، برگزاری یادواره شهدای اهل سنت، برگزاری صبحگاه مشترک در یکی از مدارس شهرستان و رژه خودرویی، اختتامیه مسابقه سفیران شهدا و برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی و بصیرتی در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج از جمله برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس در شهرستان سرخس است.

آذرکیش ادامه داد: آیین تجلیل از رزمندگان و فعالان عرصه دفاع مقدس در سالن اجتماعات شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانداری شهرستان، پس از پخش زنده فرمایشات رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سرخس برگزاری یادواره بزرگ شهدای دهستان خانگیران در روستای نوبنیاد، اعزام گروه‌های جهادی به روستاها، پخش فیلم‌های دفاع مقدس و غبارروبی گلزار شهدای سرخس، همایش میقات صالحین، مسابقات متعدد فرهنگی و ورزشی، حضور راویان دفاع مقدس در مدارس، شب شعر خاطره، اردوهای سیاحتی و زیارتی، میز خدمت مسئولان، توزیع بسته‌های معیشتی، نمایشگاه دفاع مقدس، همایش عفاف و حجاب و افتتاح چندین پروژه محرومیت‌زدایی را از دیگر برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان سرخس با محوریت «مردم» برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

  • نویسنده : احسان بابائی