اقدام شنیع دو پلیس عربستان در فرودگاه جده از آن دست اقداماتی است که توسط رسانه‌های عربی همسو با آل سعود پوشش خبری داده نمی‌شود یا به صورت خیلی گذرا و کوتاه به طوری که در لابلای اخبار دیگر گم شود، پرداخت می‌شود.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از مشرق – در اوایل فروردین‌ماه هنگام بازگشت یکی از کاروان‌های اعزامی عمره در آخرین بخش بازرسی فرودگاه جده در عربستان، دو تن از ماموران پلیس فرودگاه به بهانه بازرسی از دو نوجوان زائر ایرانی آنها را از کاروان جدا کرده و سپس در اتاقی با توسل به زور سعی کردند که آنها را مورد اذیت و آزار (جنسی) قرار دهند که البته به دلیل شجاعت این دو نوجوان به صورت کامل موفق نبودند. اقدام برای تجاوز به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه کشوری که حرم امن الهی محسوب می‌شود، خود به خود سوژه بسیار داغی است برای رسانه های غربی که بتوانند مثل همیشه با توجه به استراتژی حمله به اسلام، یک گزارش خبری علیه مسلمانان تهیه کنند اما مشاهده می‌شود که این خبر تجاوز به دو نوجوان توسط پلیس‌های کشور خادم حرمین شریفین، یا به صورت گذرا به آن توجه شده یا اصلا به آن پرداخت نشده است؛ این در حالی است که اگر اتفاق‌هایی از این دست حتی به دروغ در ایران روی دهد، به خبر اول این رسانه‌ها تبدیل می‌شود و تا مدت‌ها به آن اتفاق اشاره می‌کنند تا جریان افکار عمومی جهان را علیه مردم ایران هدایت کنند.

رسانه‌‌های کشورهای مدعی اسلام و سکوت در برابر هتک حرمت

در چند سال اخیر از گرمی روابط ایران و عربستان کاسته شده به طوری که با شروع بیداری اسلامی در مناطق اسلامی و سپس آغاز درگیری‌های سوریه، این روابط به سردی گرایید و حالا با توجه به مبارزه ایران با داعش در منطقه و مذاکرات هسته‌ایی ایران با گروه پنج بعلاوه یک و همچنین تجاوز عرستان به یمن، این روابط به سمت خصمانه شدن پیش می‌رود. تمام این اتفاق‌ها موجب شده است تا رسانه‌های مخالف محور مقاومت به خصوص آن رسانه‌هایی که پایگاه‌شان در کشورهای اسلامی است، از طرفی به دنبال تخریب چهره جمهوری اسلامی ایران و طرفدارانش باشند و از سویی دیگر اخباری که مربوط به جنایات و اقدامات شنیع عربستانی‌ها و طرفدارانش است را نیز سانسور کنند.

اقدام شنیع دو پلیس عربستان در فرودگاه جده از آن دست اقداماتی است که توسط رسانه‌های عربی همسو با آل سعود پوشش خبری داده نمی‌شود یا به صورت خیلی گذرا و کوتاه به طوری که در لابلای اخبار دیگر گم شود، پرداخت می‌شود.

با جستجوی ساده در بعضی از این سایت‌ها مانند العربیه و الجزیره می‌توان به این موضوع پی ‌برد:

ایران
نتیجه جستجود در سایت العربیه نشان می‌دهد که هیچ خبری در رابطه با اتفاق فرودگاه جده منتشر نکرده است
ایران
نتیجه جستجود در سایت الجزیره نشان می‌دهد که هیچ خبری در رابطه با اتفاق فرودگاه جده منتشر نکرده است
ایران
جالب اینکه بخش فارسی زبان سایت العربیه نیز هیچ خبری در رابطه با اتفاق فرودگاه جده منتشر نکرده است

از رسانه‌های غربی انتظاری نیست

رسانه‌های غربی مانند بی‌بی‌سی جهانی و سی‌ان‌ان و… نیز به دلیل همسویی و داشتن منفعت مشترک با عربستان در قبال دشمنی با ایران نیز به صورت بسیار کم‌رنگ اخبار هتک حرمت زائران ایرانی را پوشش دادند و بعضی از آنها نیز حتی آن را منتشر نکردند. این اتفاق با ادعای آنها مبنی بر رسالت انتشار اخبار در حالت بی‌طرفانه در تعارض است زیرا که منحرف کردن یک خبر از جریان اصلی خبرها نیز به گونه‌ای ادعای “بی‌طرفی” را تحت شعاع قرار می‌دهد و به نوعی در جهت منفعت گروه خاصی حرکت کردن محسوب می‌شود.

ایران ایران
رسانه‌هایی غربی نیز به دلیل همسویی و داشتن منفعت مشترک با عربستان در قبال دشمنی با ایران، اخبار هتک حرمت زائران ایرانی را کم‌رنگ کار کردند

البته بسیاری از رسانه‌های غربی بارها درباره پوشش اخبار ایران اثبات کرده‌اند که جانب حق را نمی‌گیرند اما از رسانه‌های کشورهای مسلمان این حداقل انتظار می‌رود که نسبت به تلاش برای عمل تجاوز به عنف که حکم آن در اسلام اعدام است، و از همه مهم‌تر این که این اتفاق در کشور مدعی ام‌القرای جهان که پذیرای میلیون‌ها زائر خانه خداست و علیه یکی از همان زائران نیز رخ داده است، موضع جدی بگیرند.

ایران
منتشر نکردن خبر هتک حرمت زائر خانه خدا در کشور خادم حرمین شریفین توسط رسانه‌های کشورهای مسلمان، فریضه زیارت خانه خدا را به خطر می‌اندازد

تمایل مفتی‌‌های وهابی عربستان خالی بودن بر شهرهای مقدس مکه و مدینه از زائران ایرانی است و حتی حکومت پادشاهی این کشور نیز هرچند وقت یکبار اقدام به آزار و اذیت زائران ایرانی به هر نحوی می‌کند تا این مهم محقق شود؛ اما این اتفاق مشمئز کننده اخیر که با بی‌توجهی و سکوت رسانه‌های کشورهای اسلامی منطقه روبرو شده است، می‌تواند باب جدیدی را مبنی بر آزار و اذیت زائران دیگر کشورهای اسلامی نیز باز کند و حتی زیارت خانه خدا را که یکی از مهم‌ترین فرائض دینی مسلمانان است را به خطر بیاندازد.

رهبری محور مقاومت، دلیل ظلم به ایران در رسانه‌های جریان اصلی

رسانه‌های جریان اصلی اعم از غربی و عربی، همیشه به دنبال بایکوت خبرهایی که منافع ایران را تامین می‌کند، هستند و از سوی دیگر در پروسه عملیات روانی محورهایی مانند ارائه چهره مخوف از جمهوری اسلامی، ایران محور شرارت در منطقه و جهان و…. را در خط اصلی اخبار خود قرار می‌دهند. این ظلمی که به جمهوری اسلامی ایران در این رسانه‌ها روانه می‌شود، به دلیل این است که از تقویت و پیشرفت سریع محور مقاومت جلوگیری کنند؛ محوری که در منطقه اسلامی جنوب غرب آسیا موجب شده است بدخواهان اسلام و مسلمانان مانند ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی که حالا متحدینی مانند عربستان و دیگر کشورهای مرتجع عربی دارند، نتوانند به اهداف خود برسند. آنها می‌دانند که رهبری این محور قدرتمند مقاومت به دست ایران است، بنابراین با تمام تلاش به دنبال تخریب چهره الهام بخش ایران برای مردم منطقه هستند.

 انتهای پیام/