یک پزشک عمومی گفت: علت افزایش مصرف خودسرانه دارو را در برخی موارد ناهماهنگی و ارجاع نادرست بین پزشکان دانست و در برخی مواقع، خود پزشکان همدیگر را یاری نمی‌کنند.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، دکتر حسن شکراللهی در گفت‌وگو با خبرنگار سینا، درباره خود درمانی برخی افراد گفت: خود درمانی راه حل خوبی برای درمان بیماری نیست، در برخی موارد کسی بیماری خاصی ندارد اما به هر دلیلی به دارو مصرف می‌کند.

وی علت افزایش مصرف خودسرانه دارو را در برخی موارد ناهماهنگی و ارجاع نادرست بین پزشکان دانست و افزود: سیستم ارجاع بیمار به پزشک مربوطه به درستی صورت نمی‌گیرد و در برخی مواقع، خود پزشکان همدیگر را یاری نمی‌کنند.

این پزشک عمومی با انتقاد از رسانه ملی در تبلیغ داروهای گیاهی گفت: رسانه عمومی نیز در این‌باره گاهی مواقع معکوس عمل کرده و به طور غیر مستقیم برخی دارو‌ها به خصوص داروهای گیاهی را به مردم تجویز می‌کند.

مصرف خودسرانه استامینوفن باعث اختلال در کبد می‌شود
شکراللهی مصرف خود سرانه قرص استامینوفن و سرماخوردگی را در بین مردم بسیار بالا دانست و گفت: استامینوفن داروی پر طرفداری است که متاسفانه بدون نسخه پزشک مصرف می‌شود و عوارض بسیار بالایی دارد که شایع‌ترین آن اختلال دستگاه کبد است.

وی افزود: امروزه به دلیل مصرف خودسرانه دارو‌‌‌های آنتی بیوتیک در بین مردم، از دارو‌هایی که پزشکان برای بیمار تجویز می‌کنند آنتی بیوتیک‌ها دیگر اثر واقعی خود را ندارند.

انتهای پیام/م