با توجه به نزدیک شدن به انتخابات و تلاش رسانه های بیگانه برای اینکه حضور مردم را کمرنگ جلوه داده و زیر سوال ببرند، انتظار می رود دولت مردان در بیان سخنان خود بیشتر دقت کنند.

به گزارش  نسیم سرخس به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سخنان بی سابقه رئیس‌جمهور درباره انتخابات با استقبال و ذوق‌زدگی شبکه بی‌بی‌سی فارسی مواجه شد.

این شبکه می گوید ۹ ماه مانده به انتخابات مجلس حسن روحانی با گروه های دست اندرکار انتخابات اتمام حجت کرد، او از فرمانداران خواست مراقب جانب‌داری سپاه، صدا و سیما و امامان جمعه از این یا آن نامزد باشند.

در این گزارش آمده است: وی گفت معیار صلاحیت و رد صلاحیت نامزدها باید مبنای قانونی داشته باشد نه سلیقه ای؛ روحانی خطاب به وزارت کشور بر شفاف شدن روند انتخابات و صندوق های رای تاکید کرد.

بی بی سی می گوید ما دغدغه های روحانی پیرامون انتخابات آینده را بررسی می کنیم.

این شبکه همچنین ضمن یادآوری مجدد بحث ورود پولهای کثیف به انتخابات، در تشریح مواضع روحانی درباره بررسی صلاحیت‌ها می گوید پس از مجلس ششم سختگیری‌های بیشتری از سوی شورای نگهبان در این زمینه دیده شد است.

تحلیلگر بی بی سی ضمن حمله به نظارت شورای نگهبان بر انتخابات می گوید روحانی وعده داده در اسفند ماه در صورتی که رد صلاحیت‌های غیرقانونی صورت بگیرد شخصاً بعنوان رئیس جمهور وارد صحنه خواهد شد.

آنها می توانند یک دفتر پیگیری برای بررسی رد صلاحیتها راه اندازی کنند. دولت همچنین می تواند استانداران و فرمانداران را یک‌دست تر کند و با اقدامات خود بر شورای نگهبان فشار وارد کند.

در حالی که از رئیس یک دولت انتظارات بیشتری برای اظهار نظرهای خود می رود همگرایی عجیب شبکه سلطنتی بی بی سی با برخی سیاست‌های دولت یازدهم سوال برانگیز و البته تاسف بار است.

در موضوعات مختلف پیش از این نیز سخنرانی های روحانی خوراک خبری رسانه های معاند را تشکیل داده و این رسانه ها با ذوق زدگی از این اظهارات استقبال کرده اند.

این در حالی است که امام خمینی (ره) بارها فرمودند که هر گاه دیدید دشمنان شما از شما راضی هستند در عملکرد خود شک کنید و بدانید که مشکلی در رفتار شما وجود دارد.

با توجه به نزدیک شدن به انتخابات و تلاش رسانه های بیگانه برای اینکه حضور مردم را کمرنگ جلوه داده و زیر سوال ببرند، انتظار می رود دولت مردان در بیان سخنان خود بیشتر دقت کنند.

 

انتهای پیام/م