یک نماینده پارلمان عراق با اشاره به رشادت‌های سردار «قاسم سلیمانی» در مبارزه با تروریست‌ها در این کشور گفت: شایسته است که مجسمه این سردار را به پاس تلاش هایش در عراق بسازند.
به گزارش نسیم سرخس ، قاسم الأعرجی نماینده پارلمان عراق در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به رشادت‌های سردار «قاسم سلیمانی» در مبارزه با تروریست‌ها در این کشور گفت: شایسته است که مجسمه این سردار را به پاس تلاش هایش در عراق نصب کنند.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی به شکلی قانونی و با هماهنگی دولت عراق در حال مشاوره نظامی به نیروهای نظامی این کشور در نبرد با داعش است، گفت: وی مردی مخلص و صادق است که در سکوت تلاش می کند.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که بار دیگر با بازگشت نیروهای مردمی به میدان نبرد با تروریست‌ها در الانبار و حضور سردار سلیمانی در کنار ارتش و نیروهای مردمی، عراق دور جدیدی از نبردها علیه تروریست‌ها آغاز شده است.

تروریست‌های داعشی در ماه گذشته پس از آنکه نیروهای مردمی تحت فشار و جوسازی رسانه‌های وابسته به سعودی‌ها در نبرد با تروریست‌ها به حاشیه رفته بودند، با بهره گیری از خیانت برخی سران قبایل و فرماندهان ارتش عراق شهر رمادی را در مدت کوتاهی به کنترل خود دراوردند.

شکست در الرمادی باعث شد تا دولت بغداد بار دیگر برای مقابله با داعش به گروه‌های مردمی متشکل از شبه نظامیان شیعه، سنی و ترکمان تکیه کند.

الانبار در حالی سقوط کرد که پایگاه نیروهای آمریکایی در فاصله کمی از این شهر مهم در استان الانبار عراق قرار داشت.

منبع: فارس