مربی و کارشناس والیبال کشورمان معتقد است که ایران در ست پنجم بازی دیشب برابر تیم ملی لهستان می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا عادل بناکار سرمربی تیم شهرداری تبریز در فصل گذشته لیگ برتر، درباره بازی آخر با لهستان به آس‌پرس گفت: دیروز بازیکنان والیبال خوبی را به نمایش گذاشتند و ما را امیدوار کردند که در آینده نتایج بهتری کسب کنند. تیم ایران در برابر لهستان سخت‌کوش و کم اشتباه بود و این نشان داد که ملی‌پوشان ما در حال بهتر شدن هستند.
وی ادامه داد: ما حتی می‌توانستیم در برابر لهستان پیروز شویم؛ اگر آن اتفاقات در گیم پنجم رخ نمی‌داد. در این گیم احساس می‌کنم بچه‌ها بازی را تمام شده تلقی کردند و بازی را تمام شده دانستند، در حالی که عملا اینگونه نبود. بچه‌ها باید از این اشتباهات درس بگیرند. در مجموع، دیروز والیبالیست‌های ایران نمایش خوبی در خاک لهستان داشتند و حتی می‌توانستیم گیم دوم هم برنده باشیم؛ اگر ان اشتباهات داوری پیش نمی‌آمد.
وی افزود: کواچ، سرمربی تیم ایران با تغییراتی که در تیم ایجاد کرده بود، باعث شد تا ما عملا از ۳ بازی قبلی بهتر بازی کنیم و بتوانیم حداقل امتیاز را از لهستان بگیریم. بازیکنان تعویضی در دیدار آخر با لهستان عملکرد خوبی داشتند و این نشان‌ از رشد کیفی تیم ایران نسبت به ۳ بازی گذشته داشت. نباید فراموش کنیم در گروهی سخت و با تیم‌های لهستان، آمریکا و روسیه همگروه هستیم که از بهترین‌های این رشته محسوب می‌شوند.
بناکار در پاسخ به این سئوال که ” آیا کواچ در ست پنجم نمی‌توانست با تعویض‌های خودش تیم را به بازی بازگرداند؟” به خبرنگار آس‌پرس گفت: من هم نمی‌دانم چرا بازیکنان ایران در این ست همگی افت کردند. شاید از لحاظ بدنی مشکل داشتند اما هرچه که بود، باید در کنار تیم باشیم تا آن شرایط را درک کنیم و بتوانیم درباره ان اظهار نظر کنیم. کواچ مربی خوبی است اما این که چرا در ست پنجم تعویض نکرد، سئوالی است که به علت عدم اطلاعات کافی نمی ‌توان درباره ان اظهار نظر نکرد. کواچ به جز ست پنجم در سایر دقایق بازی عملکرد خوبی داشت و با تعویض‌های به موقع خودش به تیم روحیه داد. من از عملکرد کلی کواچ در مجموع این چهار دیدار رضایت دارم و معتقدم که او خوب کار کرده است فقط نمی دانم چرا در بازی اول با آمریکا از ۳ پشت‌خط‌‌‌زن استفاده کرد. من معتقدم که در ست پنجم می‌توانستیم با تغییراتی برنده شویم، اما چون در جو ورزشگاه و در کنار تیم نبودم، نمی‌توانم به صورت قاطع در این خصوص اعلام نظر کنم و باید از کواچ پرسید که چرا در ست پنجم معروف به بازی برنگشت.
وی در پایان گفت: ما با بهترین تیم‌های جهان همگروه هستیم و در ۶ بازی ابتدایی باید در خارج از خانه به مصاف حریفان برویم. این به نظر من یک قرعه بد برای تیم ایران است که در شروع لیگ جهانی باید در خارج از خانه بازی کند. حالا ما مجبوریم در ایران تمام بازیهای خود را ببریم تا شانس صعود داشته باشیم و این کار را برای ما سخت می‌کند.

 

انتهای پیام/م