نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از گرانبهاترین میراث‌های امام برای ملت رهبری آیت‌الله خامنه‌ای است و هر که ادعای پیروی از امام را دارد باید با تبعیت از جانشین بر حق ایشان، این ادعای خود را به اثبات برساند.
به گزارش نسیم سرخس، سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد شخصیتی امام (ره) گفت: شخصیت امام خمینی (ره) در واقع یک منشور کثیرالابعاد است که این کثیرالابعاد بودن آن به یک کره محاط نزدیک می‌شود که کل تفکر سیاسی را در حیطه خود می‌گیرد.وی با اشاره به تفکر سیاسی امام افزود: در زمانی که شکست همه تفکرات الحادی و زمینی ثابت شده بود تفکر سیاسی امام راهکار جدیدی بود برای بیان مردم‌سالاری با حفظ ارزش‌های دینی. امام در واقع با گفتمان خود ثابت کرد که می‌توان هم کرامت الهی انسان را پاس داشت و هم به مردم‌سالاری متعهد بود و هم ارزش‌های توحیدی را رعایت کرد به ویژه در زمانی که امپریالیسم به بن‌بست رسیده و شکست مارکسیسم نیز آغاز شده بود.

این نماینده اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سال ۵۶ و در آستانه انقلاب اسلامی هم سازمان‌های چریکی توسط ساواک ضربه خورده بودند و هم حرکت‌های لیبرالیستی به بن‌بست رسیده بود و در بهترین حالت به یکسری باشگاه‌های محفلی تبدیل شده بودند. در چنین شرایطی آن چه که توانست توده مردم ایران را متحد و وارد حرکت‌های سیاسی کند تفکرات انقلابی امام (ره) بود که از ارزش‌های توحیدی برگرفته شده بود و پایه‌گذاری انقلاب اسلامی در سال ۵۷ توسط وی از ژرف‌اندیشی امام (ره) حکایت می‌کرد.

مره‌صدق خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برجستگی‌هایی که در تفکر امام می‌توان اشاره کرد میراثی بود که امام برای مردم به جای گذاشت که این میراث همان نظام جمهوری اسلامی‌، قانون اساسی و پیشنهاد امام (ره) به مجلس خبرگان رهبری برای رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بعد از امام (ره) بود و این امر از از ژرف‌اندیشی دیدگاه انقلابی و بصیرت مثال‌زدنی امام در شناخت یاران و نزدیکان حکایت می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از گرانبهاترین میراث امام برای مردم رهبری مقام معظم رهبری است افزود: پیشنهاد و انتخاب امام  (ره) امروز پیش از ۲ دهه نشان می‌دهد که بیشترین نزدیکی به آرمان‌های امام و نظام دارد و هر فردی که ادعای پیروی از امام را دارد باید با تبعیت جانشین بر حق وی (مقام معظم رهبری) ادعای خود را به اثبات برساند.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظر امام (ره) در ارتباط با اقلیت‌های دینی اظهار داشت: امام (ره) همه موحدین در ایران را از حقوق شهروندی برخوردار می‌دانست و می‌گفتند چون این افراد به ارزش‌های توحیدی اعتقاد دارند حق برخورداری نعمت‌های این سرزمین را به صورت مساوی دارند و در مورد همه آنها به صورت یکسان تصمیم‌گیری می‌شود که این خود نشان‌دهنده بصیرت فوق‌العاده امام (ره) بود.

مره‌صدق در پایان گفت: در اولین دیداری که نمایندگان جامعه کلیمی پیش از انقلاب و در آبان ۵۷ با امام خمینی (ره) داشتند امام (ره) به اقلیت‌های دینی درباره سلامت، امنیت‌، سعادت همه ادیان الهی بعد از پیروزی انقلاب اطمینان دادند که این نشان‌دهنده اعتقادات توحیدی و راسخ امام (ره) در پاسداری از ارزش‌های الهی بود.

منبع: فارس

 

انتهای پیام/