عضو فراکسیون اصول گرایان با هشدار به کسانی که ممکن است از اردوگاه اصول گرایان به سمت اصلاح طلبان بروند، تأکید کرد: هرکس از این جهت مورد نظر اصلاح طلبان باشد یک گزینه واسطه ای و موقتی بوده و اصلاح طلبان بر روی آنها به عنوان یک یار دائم و پیوسته نگاه نخواهند کرد.

به گزارش نسیم سرخس ، علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در خصوص فعالیت‌های اخیر انتخاباتی برخی از اصولگرایان و اصلاح طلبان اظهار داشت: گروه های اصلاح طلب تمایل زیادی به ایجاد تفرقه میان اصول گرایان دارند.

 

وی با اشاره به مانور اصلاح‌طلبان بر روی برخی از چهره‌های اصول‌گرایی یادآور شد: هدف اصلاح طلبان از این کار تضمین موفقیت خود در انتخابات است که این اتفاق در انتخابات ریاست جمهوری هم رخ داد.

 

این عضو فراکسیون اصول گرایان در ادامه یادآور شد: در انتخابات ریاست جمهوری تعدد نامزدهای اصولگرا و شکافی که میان آنها به وجود آمد،‌ باعث شد تا اصلاح طلبان از این موقعیت استفاده کرده و با ایجاد وحدت و اجماع،‌ به یک پیروزی نسبی برسند.

 

زاکانی با تأکید بر لزوم دقت و ذکاوت میان احزاب اصول گرا، اظهار داشت: تلاش اصلاح طلبان برای تصاحب چهره‌های اصول‌گرا یکی از سناریوهای کاملاً‌ تکراری از سوی جبهه اصلاحات است.

 

وی با هشدار به کسانی که ممکن است از اردوگاه اصول گرایان به سمت اصلاح طلبان بروند، تأکید کرد: هرکس از این جهت مورد نظر اصلاح‌طلبان باشد یک گزینه واسطه ای و موقتی بوده و اصلاح طلبان بر روی آنها به عنوان یک یار دائم و پیوسته نگاه نخواهند کرد.

 

نماینده مردم تهران با بیان این موضوع که ملاک اصول‌گرایی اندیشه های امام و انقلاب اسلامی است،‌ اذعان داشت: اگر کسی اردوگاه اصول‌گرایان را ترک کرده و آب را به آسیاب کسانی بریزد که رقبای جریان اصول گرایی هستند با توجه به اینکه از حدود اصولگرایی خارج شده ، جایگاهی میان اصول گرایان نخواهد داشت.

 

زاکانی ضمن تأکید بر این موضوع که لازمه خروج از اصولگرایی و پیوستن به اصلاح‌طلبان به عنوان یک عنصر واسطه‌ای تغییر مختصات اصول‌گرایی افراد است که در صورت خروج از این دایره دیگر فرد اصول گرا نخواهد بود خاطر نشان کرد: این توصیه تنها برای رقابت های اصول گرایی و اصلاح طلبی است و نباید فراموش کنیم که برای ساختن کشور نیازمند همدلی میان همه جریان‌ها هستیم.

 

انتهای پیام/م