اجرای کانال دفع آب‌های سطحی اولویت شهرداری سرخس در سال ۹۴ است
اجرای کانال دفع آب‌های سطحی اولویت شهرداری سرخس در سال ۹۴ است
شهردار سرخس گفت: اجرای کانال دفع آب‌های سطحی از اولویت های اقدامات شهرداری سرخس در سال 94 است.

محمد امینی فر در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره دغدغه‌های کلان شهرداری در حوزه مدیریت بحران شهری با ابراز نگرانی از وضعیت دفع آب‌های سطحی در شهر سرخس اظهار کرد: بر اساس تحقیقات و پژوهش‌های میدانی انجام‌شده یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شهرداری عدم وجود طرح کلان و جامع نحوه دفع آب‌های سطحی بوده که پس از ماه‌ها بررسی و ارزیابی شرایط در آذرماه سال ۹۳ مراحل انعقاد قرارداد با مشاور ذیصلاح انجام و مطالعات آن آغازشده است که پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری مراحل تصویب و نهایی کردن مطالعات آن به پایان رسید.

 

وی اظهار کرد: پس از ابلاغ مطالعات و مشخص شدن نحوه دفع آب‌های سطحی در بلوک‌ها مناطق مختلف شهر، برنامه‌ریزی اولویت‌های اجرایی آغاز که قطعاً شمال شهر و منطقه فرهنگیان در اولویت کاری قرار خواهند گرفت.

 

شهردار سرخس تصریح کرد: شهرداری در سال ۹۴ بخش زیادی از اعتبارات استانی را برای احداث کانال‌های آب‌های سطحی اختصاص خواهد داد.

 

امینی فر اذعان کرد: یکی از مسائل مهم در این حوزه، خروج آب‌های سطحی از ضلع شرقی شهر واقع در اراضی کشاورزی شمال شرق بوده که بخشی از رایزنی‌های ابتدایی صورت گرفته و انتظار می‌رود مردم و کشاورزان آن منطقه نیز در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

 

وی در پایان گفت: در همین رابطه با امام‌جمعه، فرماندار و سایر مسئولان انتظامی و حقوقی شهرستان هماهنگی های لازم صورت گرفته که درنهایت با اعمال ضوابط قضایی و مقرراتی همکاری لازم را برای به نتیجه رسیدن این طرح داشته باشند.

انتهای پیام/ب