۵۰۰۰ اصله نهال در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس توزیع می شود
۵۰۰۰ اصله نهال در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس توزیع می شود
رئیس واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست پالایشگاه سرخس گفت: به مناسب فرارسیدن 15 اسفندماه روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، تعداد 5 هزار اصله نهال در بین روستاها و سکونتگاه های پیرامونی در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس توزیع می شود.

سید اسماعیل قادری در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره شرایط زیست محیطی اظهار کرد: در نیم قرن گذشته انسان ها تاثیرات بسیار مخربی بر حیات کره زمین داشته اند به طوری که شاهد از بین رفتن آب شیرین و تبدیل این نعمت خدادادی به آب شور، نابودی و کوچک شدن جنگل ها و از بین رفتن حیات وحش هستیم.

 

رئیس واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست پالایشگاه سرخس با بیان اینکه تغییرات شدیدی در آب و هوا و افزایش دمای کره زمین ایجاد شده است بیان کرد: این تاثیرات مخرب باعث گسترش خشکسالی ها نیز شده است.

 

وی تصریح کرد: بهترین و آسان ترین گزینه برای کاهش معضلات زیست محیطی «کاشت درخت» است.

 

این مقام مسئول در ادامه به تاثیر گیاهان بر حیات و سلامت بشر اشاره و اذعان کرد: گیاهان باعث جذب پرتوهای خورشیدی (اشعه مادون قرمز و ماوراء بنفش) شده و همچنین با جذب CO2 محیط باعث آزادسازی اکسیژن و ایجاد طراوت می شوند و درختان با تعریق، رطوبت نسبی هوا را تامین کرده و باعث کاهش آلودگی صوتی می شوند.

 

قادری با تاکید بر اینکه درختان باعث جذب گرد و غبار شده و همچون یک فیلتر عمل می کنند، بیان داشت: هر هکتار فضای سبز (معادل ۲۰۰ درخت) به میزان ۶۸ تن گرد و غبار را جذب می کند و این توانایی در هر بارندگی به طور مجدد ایجاد می شود.

 

رئیس واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد عنوان کرد: این مجتمع گازی با توجه به محدودیت های تامین منابع آبی، هم اکنون دارای ۶۱ هکتار فضای سبز بوده که این میزان سه و نیم برابر الزام سازمان حفاظت محیط زیست است.

 

وی خاطرنشان کرد: هر ساله مدیران و کارکنان این مجتمع گازی برای گسترش سنت حسنه درختکاری اقدام به توزیع و کاشت نهال می کنند.

 

قادری در پایان اظهار داشت: به مناسب فرا رسیدن ۱۵ اسفندماه روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، تعداد پنج هزار اصله نهال در بین روستاها و سکونتگاه های پیرامونی در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس توزیع می شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس