لاشه قوچ وحشی در منطقه جنگل خواجه سرخس کشف شد
لاشه قوچ وحشی در منطقه جنگل خواجه سرخس کشف شد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرخس از کشف لاشه قوچ وحشی شکار شده توسط صیادان متخلف در منطقه حفاظت شده جنگل خواجه این شهرستان خبر داد.

موسی غلام زاده در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با بیان این که منطقه حفاظت شده جنگل خواجه یکی از زیستگاه های مساعد قوچ و میش وحشی در سطح شهرستان سرخس است، اظهار کرد: بر اساس گزارش دریافتی از همیاران محیط زیست مبنی بر حضور سه نفر از شکارچیان با دو دستگاه موتورسیکلت تریل در منطقه حفاظت شده جنگل خواجه، بلافاصله ماموران حفاظت محیط زیست به منطقه مورد نظر اعزام شدند.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرخس افزود: محیط بانان منطقه پس از بررسی منطقه و ردزنی، شکارچیان را مشاهده کردند که متخلفان با رها کردن تمامی ادوات با تعقیب و گریز از منطقه خارج  شدند.

 

وی تصریح کرد: در بررسی های به عمل آمده از محل حضور شکارچیان، لاشه کامل یک راس قوچ وحشی، یک دستگاه موتورسیکلت تریل، چاقو، پوکه اسلحه گلوله زنی، بادگیر و کیسه خواب و البسه گرم متعلق به سه نفر در محل کشف و ضبط شد.

 

غلام زاده در پایان با بیان اینکه ادوات به جامانده و لاشه قوچ شکار شده پس از تشکیل پرونده به دادسرا برای سیرمراحل قضایی ارجاع شد، خاطرنشان کرد: با همکاری و مساعدت همیاران محیط زیست و محیط بانان منطقه متخلفان شناسایی و اقدامات قضایی در خصوص دستگیری و احضار نامبردگان از طریق مراجع قضایی انجام شده است.

انتهای پیام/