هم اندیشی بررسی میزان تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در مشهد
هم اندیشی بررسی میزان تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در مشهد
مدیر انرژی پالایشگاه گاز سرخس گفت: هم اندیشی بررسی میزان تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در شرکت های پالایش گاز با محوریت کاهش گازهای ارسالی به مشعل به میزبانی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس در مشهد برگزار شد.

سید مجید علاقه بند در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اعلام این خبر اظهار کرد: در این گردهمایی تعدادی از کارشناسان و نمایندگان حوزه انرژی و فرآیند از هفت پالایشگاه گازی کشور به همراه کارشناسان مدیریت و هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز حضور داشتند.

 

مدیر انرژی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس افزود: در این گردهمایی کارشناسان در راستای مدیریت انرژی و بهینه کاوی عملیاتی به ارائه اقدامات بهبود انجام شده با هدف کاهش گازهای ارسالی به مشعل پرداختند.

 

وی تاکید کرد: شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد به عنوان پیشتاز در این حوزه با انجام کامل فازهای اول و دوم پروژه بازیابی گازهای فلر در طی کمتر از دو سال، توانسته است بیش از ۷۵ درصد از گازهای ارسالی به مشعل را بازیابی و به عنوان سوخت در دیگ های بخار به مصرف برساند.

 

علاقه بند در پایان کاهش گازهای ارسالی به مشعل پالایشگاه ها، مدیریت انرژی و کربن، هدف گذاری برای سال ۱۴۰۴ در تراز جهانی، بهینه سازی سیستم های سوخت و حفظ محیط زیست را از اهداف برگزاری این هم اندیشی عنوان کرد.

 

به گزارش نسیم سرخس، در روز دوم این همایش نمایندگان انرژی و فرآیند هفت پالایشگاه کشور از واحدهای عملیاتی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس بازدید و با اقدامات انجام شده در جهت تحقق نقشه راه کربن و بازیابی گازهای ارسالی به مشعل آشنا شدند.

انتهای پیام/