مشق عاشقی شیعه و سنی در مسیر مشهد القلوب
مشق عاشقی شیعه و سنی در مسیر مشهد القلوب
نزدیک مشهد که می شوی عاشقان بیشتر و بیشتر می شوند و این جمعیت زائران فقط از مسیر سرخس نیست که خود را به حرم امام مهربانی ها می رسانند؛ آقا از شهرهای دور و نزدیک و از کشورهای مختلف، شیعه و سنی مهمان دارد؛ بیش از دو میلیون زائر و مسافر از اربعین تاکنون وارد مشهدالرضا شده اند تا در آخرین روز ماه صفر مراسم عزای شهادت عالم آل محمد را برگزار کنند.

به گزارش اختصاصی خبرنگار نسیم سرخس، مرغ‌دل نه پر می‌کشد! که بال فرشتگان سنگفرش قدومشان می‌شود به سمت کوی عشق و عاشقی، قبله‌گاه هشتم سالکان و عارفان؛ جاماندگان و دلدادگان مسیر صراط مستقیم بهشتی کربلا مصادف با عروج مرد آسمانی اسلام و سبط اکبرش برای تسلی دل آقا علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام در امتداد آن مسیر معنوی، امسال هم پیاده در کاروانی چند هزارنفری از مردم اهل‌بیت دوست و ولایتمدار سرخس اشک شوق و مشق عاشقی می‌کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر بتوئی، دبیر ستاد کاروان‌های پیاده امام رضا علیه‌السلام سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، بابیان اینکه حرکت کاروان‌های پیاده امام رضا علیه‌السلام این شهرستان از روز جمعه ۱۱ آبان شروع شده است، اظهار کرد: امسال بیش از ۶۷۰۰ زائر پیاده از سرخس به پابوسی آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام رفتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرخس افزود: امسال ۷ موکب و ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از زائرین پیاده در محدوده شهرستان سرخس به همت سپاه سرخس، شهرداری سرخس، پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس، آستان قدس رضوی، بخشداری مرزداران و شهرداری مزداوند و پاسگاه اسماعیل آباد در مسیر جاده سرخس به مشهد برپا شده است.

وی با اشاره به حضور روحانیت در کاروان‌های پیاده خاطرنشان کرد: حرکت کاروان‌ها در قالب ۴۷ کاروان بود که در بین آن‌ها برادران و خواهران اهل تسنن هم به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند.

بتوئی اضافه کرد: از سوی اداره تبلیغات اسلامی و با همکاری حوزه های علمیه برادران و خواهران امسال ۵۳ روحانی به همراه کاروان های پیاده به مشهد مقدس اعزام شدند.

دبیر ستاد کاروان‌های پیاده امام رضا علیه‌السلام سرخس اظهار داشت: در بین این ۶۷۰۰ زائر پیاده ۵۰۰ نفر از برادران اهل سنت نیز حضور دارند که ۱۵۰ آن ها زائر اولی بوده و در قالب یک کاروان از روستای چاله زرد شهرستان به زیارت امام رئوف مشرف می شوند.

 

به گزارش نسیم سرخس، امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان در بین کاروان های زائران پیاده امام رضا علیه السلام حضور یافتند تا از حال و هوای این کاروان ها باخبر شوند.

 

حجت الاسلام محمد بختیاری در مراسم بدرقه کاروان ۱۵۰ نفری زائر اولی های اهل سنت شهرستان با اشاره به اینکه بزرگان اهل سنت به اهل بیت علیهم السلام ارادت داشتند، بیان کرد: شیخ جام که از بزرگان اهل سنت است، با اشعاری که در مدح امام رضا علیه السلام سروده ارادت خودش را به اهل بیت علیهم السلام نشان داده است.

امام جمعه سرخس خطاب به زائران پیاده اهل سنت تصریح کرد: مسیری که شما در آن قدم گذاشته اید، مسیری است که بزرگان اهل سنت این مسیر را طی کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: برادران اهل سنت و تشیع در حقیقت به زیارت کسی می روند که پاره تن رسول خدا است؛ از خود آقا امام رضا علیه السلام هم حدیث داریم که هر کسی من را زیارت کند، انگار به زیارت رسول خدا رفته است.

 

حجت الاسلام بختیاری با تاکید بر اینکه وحدت و محبت اهل بیت علیهم السلام در میان مردم شیعه و سنی شهرستان سرخس موج می زند، عنوان کرد: امیدواریم این سنت حسنه سال به سال گسترش پیدا کند و از همه اقشار مختلف مردم در این امر معنوی شرکت کنند.

 

 

هوشنگ نصیری مدیر کاروان ۱۵۰ نفری زائر اولی های اهل سنت شهرستان که از روستای چاله زرد به زیارت امام رئوف مشرف می شوند، در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: امروز آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» در قلب ما نشسته و عملی شده است.

نصیری افزود: از امامی که ضامن آهو شدند، توقع داریم زائران پیاده خودش را مورد لطف و شفاعت خودش قرار دهد.

غروب بهانه آفرینش عالم امکان، رحمت‌ للعالمین، سبط اکبرش و آفتاب هشتم اهل‌بیت نبوت، شور و شوق و شکوهی در شریان هستی جریان انداخته که عاشقان و عارفان کوی‌اش، دل‌سوخته و دلباخته در مسیر عاشقی‌اش حافی و حافر برای رسیدن به بارگاه آسمانی ثامن‌الائمه بر بال فرشتگان طی طریق الی الله می‌کنند.

و بعد از اربعین حسینی مغناطیس بهشتی عشق، سیل سرازیر محبان اهل‌البیت علیهم‌السلام را از سراسر جهان به این‌سو گسیل می‌دارد.

 

۱۸۵ کیلومتر مسیر دلنوازی و عشق‌بازی سرخس تا مشهد القلوب و سردی هوا باعث نشده پیر و جوان، زن و مرد و حتی محبان اهل سنت سرخسی حال و هوای زیارت محبوب را از سرشان خارج کنند؛ علیرغم همه سختی های راه، امسال هم بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ نفر از مردم شهر و روستاهای سرخس در این همایش و پیاده‌روی معنوی شرکت کردند و خود را به حرم امام مهربانی ها رساندند.

نزدیک مشهد که می شوی عاشقان بیشتر و بیشتر می شوند و این جمعیت زائران فقط از مسیر سرخس نیست که خود را به حرم امام مهربانی ها می رسانند؛ آقا از شهرهای دور و نزدیک و از کشورهای مختلف مهمان دارد؛ بیش از دو میلیون زائر و مسافر از اربعین تاکنون وارد مشهدالرضا شده اند تا در آخرین روز ماه صفر مراسم عزای شهادت عالم آل محمد علیه السلام را برگزار کنند.

انتهای پیام/