۶۱۰۴۰ نفر در سرخس تحت پوشش بیمه سلامت هستند
۶۱۰۴۰ نفر در سرخس تحت پوشش بیمه سلامت هستند
نماینده بیمه سلامت شهرستان سرخس گفت: هم‌اکنون 61 هزار و 40 نفر در شهرستان سرخس تحت پوشش بیمه سلامت بوده که از این تعداد بیمه‌شده 46 هزار و 883 نفر روستایی و مابقی شهری و از اقشار مختلف هستند.

عزت خالقی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با تأکید بر اینکه بیمه سلامت همگانی و خدمات درمان، بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر در کشور ما است، گفت: هم‌اکنون ۶۱ هزار و ۴۰ نفر در شهرستان سرخس تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

 

نماینده بیمه سلامت شهرستان سرخس افزود: از این تعداد بیمه‌شده ۴۶ هزار و ۸۸۳ نفر روستایی و مابقی شهری و از اقشار مختلف هستند.

 

وی به شعار راهبردی «توانمندسازی و ترویج فرهنگ عمومی» اشاره و تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص آموزش‌وپرورش، دهیاری‌ها و رسانه‌ها باید کمک کنند تا گفتمان توانمندسازی بیمه‌شدگان که بر سه مبنای آگاهی، مسئولیت‌پذیری و مطالبه گری شکل گرفته محقق شود که تحقق این گفتمان بیش از هر چیز به مشارکت آگاهانه مردم و به‌خصوص بیمه‌شدگان بستگی دارد.

 

خالقی در ادامه با بیان اینکه بیمه‌شدگان به دفترچه خدمات درمانی باید به‌عنوان یک ارزش نگاه کنند، خاطرنشان کرد: با تحقق توانمندسازی شاهد کاهش بار هزینه‌ها بر دوش بیمه‌شدگان خواهیم بود.

 

نماینده بیمه سلامت شهرستان سرخس عنوان کرد: در حال حاضر تمامی مؤسسات به‌ویژه ۹ مرکز بهداشتی جامع سلامت در شهر و روستاهای شهرستان دفترچه بیمه سلامت را به‌صورت ۱۰۰ درصدی پوشش می‌دهند.

 

وی بیان داشت: اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت یک‌ساله است، بنابراین بیمه‌شدگان در صورت اعتبار داشتن دفترچه می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

 

خالقی با اشاره به اینکه یکی از اهداف سازمان در آینده هوشمند سازی دفترچه‌های بیمه سلامت است، گفت: هم‌اکنون سامانه امید بیمه سلامت با سازمان‌های دیگر بیمه‌کننده همچون تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح همپوشانی دارد.

 

نماینده بیمه سلامت شهرستان سرخس در پایان تأیید داروهای اینترنتی در تمامی داروخانه‌های شهرستان و نمایندگی، رسیدگی به نسخ پزشکان، صدور و تعویض دفترچه‌های بیمه و نظارت بر مؤسسات طرف قرارداد از جمله خدمات نمایندگی بیمه سلامت شهرستان برشمرد و اظهار داشت: سامانه ۱۶۶۶ آماده پاسخگویی به مشکلات و شکایات بیمه‌شدگان بیمه سلامت است.

انتهای پیام/