طرح همزمان سازی فحلی دام‌ها در سرخس اجرا شد
طرح همزمان سازی فحلی دام‌ها در سرخس اجرا شد
فرمانده سپاه سرخس گفت: به همت کارگروه اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا علیه‌السلام و در راستای بهبود اقتصاد دامداران، طرح همزمان سازی فحلی با استفاده از تکنیک اسفنج گذاری برای 200 دام سبک در روستای کچولی شهرستان سرخس اجرا شد.

عیسی صفری در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: به همت کارگروه اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا علیه‌السلام و در راستای بهبود اقتصاد دامداران، طرح همزمان سازی فحلی و مدیریت دامداری با استفاده از تکنیک اسفنج گذاری برای ۲۰۰ دام سبک در روستای کچولی این شهرستان اجرا شد.

 

فرمانده سپاه سرخس با اشاره به مزایای طرح هم‌زمان‌سازی فحلی در دام سبک خاطرنشان کرد: کوتاه کردن دوره زایش دام‌ها، تولید بره‌های هم‌سن‌وسال برای فروش، پرواربندی و جایگزینی، تشخیص میش‌های غیر آبستن و حذف آن‌ها از گله و در نتیجه کاهش هزینه‌های نگهداری و تغذیه، فحل شدن و تخمک ریزی میش‌ها در خارج از فصل تولیدمثل از مزایای اجرای این طرح است.

 

وی امکان افزایش سوپراولاسیون و چندقلوزایی، فراهم کردن امکان استفاده بهتر از تکنیک تلقیح مصنوعی برای بهبود ژنتیکی گله‌ها، بهبود در امر مدیریت تغذیه گله قبل و پس از زایمان و کنترل زمان زایش‌ها در طول سال برای استفاده بهتر از مراتع را از دیگر مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

انتهای پیام/