مسئولان، جلوگیری از واردات بی‌رویه و قاچاق کالا را وظیفه قانونى و شرعى خود بدانند/ شعار «حمایت از کالای ایرانی» باید گفتمان غالب شود
مسئولان، جلوگیری از واردات بی‌رویه و قاچاق کالا را وظیفه قانونى و شرعى خود بدانند/ شعار «حمایت از کالای ایرانی» باید گفتمان غالب شود
سید محمد حسینی با بیان اینکه «حمایت از کالای ایرانی» سبب تحرک و پویایى تولیدکنندگان براى رعایت استانداردها می‌شود، گفت: مسئولان، جلوگیری از واردات بی‌رویه و قاچاق کالا را وظیفه قانونى و شرعى خود بدانند تا به وضع نامطلوب فعلی پایان دهند و پا به‌پای مردم تحولات مثبتی را در کشور رقم بزنند.

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» اظهار کرد: نام‌گذاری سال ٩٧ به‌گونه‌ای است که تک‌تک ایرانی‌ها از کوچک و بزرگ و حتى ایرانیان خارج از کشور می‌توانند در تحقق آن یعنى «حمایت از کالاى ایرانى» مشارکت داشته باشند، چون وجه مشترک همه این است که مصرف‌کننده هستند و این شعار راهبردى نیاز به تبیین، فرهنگ‌سازی و تبلیغ در داخل و خارج از کشور دارد.

 

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: اگر از امروز تصمیم بگیریم از محصول ایرانى استفاده کنیم شاهد جهش در بهره‌برداری از تولیدات داخلى و رونق چشمگیر مراکز تولیدى و در نتیجه به‌کارگیری جمع بیشترى از نیروهاى جوان و طالب کار خواهیم بود.

 

«حمایت از کالای ایرانی» سبب تحرک و پویایى تولیدکنندگان براى رعایت استانداردها می‌شود

وی افزود: با «حمایت از کالای ایرانی» از سویی دیگر ایرادات و ضعف‌های تولیدات داخلى بر همگان آشکار می‌شود و درخواست ارتقاء کیفیت به مطالبه‌ای عمومى تبدیل خواهد شد و این فشار افکار عمومى و خواست به‌حق آحاد جامعه، سبب تحرک و پویایى تولیدکنندگان براى رعایت استانداردها می‌شود.

 

استاد دانشگاه تهران تأکید کرد: اقبال عمومى به کالاهاى ایرانى موجب دلگرمى سرمایه‌گذاران در این عرصه می‌شود و رقابت سازنده‌ای را در دو بعد کیفیت‌بخشی و ارائه ارزان‌تر محصولات به دنبال خواهد داشت و با دارا بودن این دو مشخصه، رقابت‌پذیری کالاى داخلى با خارجى عینیت می‌یابد.

 

«حمایت از کالای ایرانی» کشور را در برابر تحریم‌ها، تکانه‌ها و التهابات بیمه می‌کند

حسینی اظهار داشت: افتخار به ایرانى بودن و اشتیاق به پیشرفت کشور اگر به حرف و ادعا محدود شود هیچ ثمره عملى و نتیجه واقعی و ملموس نخواهد داشت، اما اگر این عِرق ملى و غیرت و تعصب ایرانى در عمل و سبک زندگی ما تجلی یابد، منشأ اثر و خیروبرکت خواهد بود.

 

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامى ادامه داد: نمونه بارز آن در شرایط حساس فعلى خرید کالاى ایرانى است که وابستگى کشور به خارج و نیز ارز را کاهش می‌دهد و بسیارى از معضلات داخلى ازجمله بیکارى، رکود، گرانى و آسیب‌های اجتماعى را کاهش می‌دهد و کشور را در برابر تحریم‌ها و تکانه‌ها و التهابات بیمه می‌کند.

 

مسئولان، جلوگیری از واردات بی‌رویه و قاچاق کالا را وظیفه قانونى و شرعى خود بدانند

وی تصریح کرد: در کنار عزم، اراده و اقدام ملى، لازم است که کارگزاران نظام ذهنیت‌های منفی و غرب‌زده خود را کنار بگذارند و با تمام توان وارد صحنه شوند و توصیه‌های رهبری در جلوگیری از واردات بی‌رویه و قاچاق کالا را وظیفه قانونى و شرعى خود قلمداد کنند تا به وضع نامطلوب فعلی پایان دهند و پا به‌پای مردم تحولات مثبتی را در کشور رقم بزنند.

 

عضو شوراى مرکزى جبهه نیروهاى انقلاب عنوان کرد: کاستن هزینه‌های جارى دستگاه‌های عریض و طویل دولتى و جهت دادن سرمایه‌ها در جهت حمایت از تولید و عناصر کارآفرین و خلاق و نیز روان‌سازی امور اداری مرتبط با تولید باید از دیگر اولویت‌های دولت در سال جاری باشد.

 

حسینی تأکید کرد: فعال شدن معاونت اقتصادى وزارت خارجه و بخش خصوصى متعهد در بازاریابى کالاهای ایرانى در کشورهاى همسایه، منطقه و جهان براى افزایش قابل‌ملاحظه صادرات غیرنفتى، از دیگر توقعات معقول و منطقى است.

 

شعار «حمایت از کالای ایرانی» باید گفتمان غالب شود

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تأکید کرد: همه نیروهاى دلسوز باید به سهم خود بکوشند تا شعار سال گفتمان غالب شود و با جریان سازى فرهنگى گرایش به مصرف کالاى خارجى را به حمایت از کالاى ایرانى تغییر دهند تا شاهد ایرانى آبادتر و مقتدرتر باشیم و با نیل به اهداف متعالى در چهلمین سال پیروزى انقلاب اسلامى، الگویى مستقل و موفق و همچنین الهام‌بخش فرا روى ملت‌ها و کشورهاى خواهان استقلال و آزادى باشیم.

انتهای پیام/