«فضای مجازی» باید ساماندهی و نظام‌مند شود/ مدیران کانال‌ها و گروه‌ها نقاط ضعف شهرستان را با نقد صحیح و کارآمد اعلام کنند
«فضای مجازی» باید ساماندهی و نظام‌مند شود/ مدیران کانال‌ها و گروه‌ها نقاط ضعف شهرستان را با نقد صحیح و کارآمد اعلام کنند
دادستان عمومی و انقلاب سرخس با تأکید بر اینکه «فضای مجازی» باید ساماندهی و نظام‌مند شود، گفت: با افرادی که به هر نحوی در فضای مجازی باعث تشویش اذهان عمومی شده و آرامش روانی حاکم بر جامعه را بر هم می‌زنند برخورد قاطع قضایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حمید علیزاده شب گذشته در جلسه‌ای که در محل دادگستری سرخس با اصحاب رسانه و مسئولان گروه‌ها و کانال‌ها در فضای مجازی برگزار شد، اظهار کرد: فضای مجازی به تعبیر رهبر معظم انقلاب هم فرصت است و هم تهدید، بنابراین باید تهدیدات این فضا را به فرصت تبدیل کنیم.

 

دادستان عمومی و انقلاب سرخس افزود: در این برهه از زمان که دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی همگی با هم متحد شده‌اند تا به انقلاب ضربه بزنند، وظیفه کارگزاران نظام و سایر اقشار جامعه به‌خصوص اصحاب رسانه و مسئولان گروه‌ها و کانال‌ها در فضای مجازی، ایستادگی در مقابل تهدیدات آن‌ها است.

 

وی با تأکید بر اثرگذاری بالای فضای مجازی بر مردم تصریح کرد: قدرت و جایگاه رسانه‌ها و فضای مجازی طوری است که می‌توان به تعبیری آن‌ها را پیامبران خیر و شر دانست، چراکه با اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق و نیز موقعیت سنجی خود می‌توانند مردم یک جامعه را به خیر و سعادت و برعکس به شر و انحطاط سوق دهند.

 

علیزاده با تشریح برخی از مفاد قانون جرائم رایانه‌ای و تأکید بر رعایت قانون و اخلاق در فضای مجازی عنوان کرد: با افرادی که به هر نحوی در فضای مجازی باعث تشویش اذهان عمومی شده و آرامش روانی حاکم بر جامعه را بر هم می‌زنند برخورد قاطع قضایی می‌شود.

 

دادستان عمومی و انقلاب سرخس بیان داشت: اصحاب رسانه‌ها و مدیران گروه‌ها و کانال‌ها در فضای مجازی ملزم به رعایت قانون و پیشگیری از انتشار مطالب خلاف اخلاق و عفت عمومی و مطالب تحریک‌آمیز و دعوت به اغتشاش و بی‌نظمی هستند.

 

وی تأکید کرد: اصحاب رسانه و مدیران کانال‌ها و گروه‌ها نقاط ضعفی که در شهرستان وجود دارد را با نقد صحیح و کارآمد اعلام کنند و از طرفی نقاط قوت را هم برای آگاهی مردم و ایجاد یک فضای امیدبخش در جامعه منتشر کنند.

 

علیزاده ادامه داد: اصحاب رسانه و مدیران کانال‌ها و گروه‌ها به رسالت اصلی خودشان که بحث مطالبات عمومی مردم است بایستی عمل کرده و از اصل نظام اسلامی صیانت کنند.

 

دادستان عمومی و انقلاب سرخس اظهار کرد: در اغتشاشات اخیر دشمن از فضای مجازی به‌عنوان یک اهرم برای بر هم زدن نظم و امنیت عمومی استفاده کرد که ما در راستای پیشگیری از وقوع جرائم خاص و سوءاستفاده افراد از فضای مجازی این جلسه را برگزار کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه طبق بند ۵ از اصل ۱۵۶ قانون اساسی یکی از وظایف دستگاه قضایی بحث پیشگیری از وقوع جرم است، افزود: با توجه به آسیب‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد و دغدغه‌هایی که مسئولان در حوزه جنگ نرم دارند، ضرورت ایجاب می‌کرد که این جلسه را برگزار و نکات پیشگیرانه را به اصحاب رسانه و مدیران کانال‌ها و گروه‌ها منتقل کنیم.

 

علیزاده تصریح کرد: فضای مجازی یکی از فضاهایی است که باید ساماندهی شود و یکی از تأکیدات دادستان کل کشور و مقامات عالی قضایی استان نظام‌مند کردن فضای مجازی است.

 

دادستان عمومی و انقلاب سرخس اظهار داشت: در هیچ کشوری این سطح ولنگاری که کشور ما در فضای مجازی دارد را نداریم که هر فردی با هر محدودیت سنی به هر سایت و کانالی دسترسی داشته باشد.

 

وی عنوان کرد: همان مجازاتی که برای فرد در فضای حقیقی وجود دارد، همان مجازات‌ها هم در صورت وقوع جرائم در فضای مجازی وجود دارد و برای آن جرم انگاری شده است.

 

علیزاده خاطرنشان کرد: کانال‌ها و گروهایی که در فضای مجازی ایجاد می‌شود، برای خودشان مرامنامه و اساسنامه داشته باشند و بدانند هدف از تشکیل این گروه و کانال در این فضا چیست و قرار است چه اهدافی را دنبال کنند.

انتهای پیام/