«مجتمع کارآفرینی و اشتغال کوثر» در سرخس به بهره‌برداری رسید+ تصاویر
«مجتمع کارآفرینی و اشتغال کوثر» در سرخس به بهره‌برداری رسید+ تصاویر
«مجتمع کارآفرینی و اشتغال کوثر» ظهر امروز (پنجشنبه) همزمان با آغاز دهه مبارک فجر در شهرستان سرخس به بهره‌برداری رسید؛ بنا به گفته متولیان راه‌اندازی این مجتمع، حداقل حدود ۵۰۰ نفر از محل کار در این مجموعه از زندگی سالم و بدون دغدغه بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، «مجتمع کارآفرینی و اشتغال کوثر» ظهر امروز (پنجشنبه) همزمان با آغاز دهه مبارک فجر در شهرستان سرخس به بهره‌برداری رسید.

 

این مجتمع که با همکاری قرارگاه فرهنگی نهاد امامت جمعه شهرستان سرخس، آموزش‌وپرورش شهرستان و موسسه مردمی قرآن و عترت راه‌اندازی شده، حدود ۵۰ شغل را به‌خصوص برای زنان سرپرست خانوار ایجاد کرده است.

هزینه‌های ساخت و احداث این مجتمع از طریق هزینه‌های مردمی و خیرین بوده که توسط موسسه مردمی قرآن و عترت شهرستان سرخس جمع‌آوری و راه‌اندازی شده است.

 

در «مجتمع اشتغال و کارآفرینی کوثر» کارگاه‌های خیاطی، قالی‌بافی، چرم‌دوزی و چاپ بنر وجود دارد که در کارگاه خیاطی این مجتمع ۳۳ چرخ‌خیاطی راسته‌دوز، میان دوز و ضخیم دوز با هزینه‌ای بالغ‌بر ۶۰ میلیون تومان تهیه شده است و در فاز اولیه ۳۳ نفر در کارگاه خیاطی این مجتمع مشغول به کار می‌شوند.

در کارگاه قالی‌بافی این مجتمع نیز ۳ دار قالی برپا است و ۶ نفر مشغول به کار شده‌اند؛ همچنین در کارگاه چرم‌دوزی نیز ۴ نفر مشغول کار هستند.

 

کارگاه تبلیغاتی این مجتمع نیز با استفاده از دستگاه چاپ بنر فعال است و درمجموع برای حدود ۵۰ تا ۵۵ نفر در فاز اولیه این مجتمع ایجاد اشتغال می‌شود.

درخواست متولیان ایجاد این مجتمع از مسئولان تسهیل صدور مجوزها و همچنین تقویت فشار برق این مجتمع است و معتقدند این مجتمع قابلیت افزایش شغل به تعداد زیادی را دارد.

 

بنا به گفته متولیان راه‌اندازی این مجتمع، حداقل حدود ۵۰۰ نفر از محل کار در این مجموعه از زندگی سالم و بدون دغدغه بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ع