خرید تضمینی بیش از ۲ هزار تن وش پنبه در سرخس
خرید تضمینی بیش از ۲ هزار تن وش پنبه در سرخس
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان سرخس گفت: بیش از 2 هزار تن وش پنبه از آغاز طرح خرید تضمینی این محصول از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

مرتضی سندگل در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به خرید تضمینی وش پنبه از کشاورزان این شهرستان اظهار کرد: مرکز خرید اداره تعاون روستایی در سال جاری از ابتدای برنامه خرید که از شهریورماه آغاز شده تاکنون ۲ هزار و ۴۱۸ تن وش پنبه از کشاورزان به‌صورت تضمینی خریداری کرده است.

 

رئیس اداره تعاون روستایی سرخس خاطرنشان کرد: این مقدار وش پنبه در قالب ۱۱۳۸ محموله به ارزش ۷۹ میلیارد ریال بوده است.

 

وی با تأکید بر اینکه پرداختی‌ها بر اساس اولویت تکمیل مدارک کشاورزان است، تصریح کرد: تاکنون بابت خرید تضمینی وش پنبه ۴۸ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال در قالب ۱۷ چک‌لیست بانکی به‌صورت نقدی به حساب کشاورزان واریز شده است.

 

سندگل با بیان اینکه برای استحصالات نیز برنامه داریم، بیان داشت: دراین‌باره از ظرفیت کارخانه شهرستان استفاده کردیم و تاکنون ۷۲۵ تن محلوج را استحصال شده است.

 

رئیس اداره تعاون روستایی سرخس اظهار داشت: کیفیت محلوج استحصالی و پنبه تخم شهرستان سرخس بسیار مطلوب است که در این زمینه نیز تاکنون ۳۵۰ محلوج و ۱۰۲۰ تن پنبه تخم به فروش رسیده است.

 

وی در پایان در خصوص خرید تضمینی گندم توسط اداره تعاون روستایی شهرستان بیان کرد: امسال در مراکز سنگر، بزنگان و سرخس ۱۵ هزار و ۴۷۶ تن گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان شهرستان به ارزش ریالی ۲۰۲ میلیارد ریال خریداری کردیم.

انتهای پیام/