۹۴ درصد راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار سرخس آسفالت هستند/ «سرخس» از شهرستان‌های فعال در حوزه آسفالت راه‌های روستایی است
۹۴ درصد راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار سرخس آسفالت هستند/ «سرخس» از شهرستان‌های فعال در حوزه آسفالت راه‌های روستایی است
رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سرخس گفت: بر اساس شاخصه‌هایی که داریم، هم‌اکنون 94 درصد راه‌های روستایی بالای 50 خانوار شهرستان سرخس آسفالت هستند که طول آن به 268 کیلومتر می‌رسد و درمجموع از شاخص استانی فقط چند صدم درصد پایین‌تر هستیم.

سید جواد احمدی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به اینکه کل راه‌های روستایی شهرستان سرخس ۵۲۷ کیلومتر است، اظهار کرد: از این ۵۲۷ کیلومتر ۳۱۶ کیلومتر تاکنون آسفالت شده است.

 

۹۴ درصد راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار سرخس آسفالت هستند

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سرخس خاطرنشان کرد: بر اساس شاخصه‌هایی که داریم، هم‌اکنون ۹۴ درصد راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار شهرستان سرخس آسفالت هستند که طول آن به ۲۶۸ کیلومتر می‌رسد و درمجموع از شاخص استانی فقط چند صدم درصد پایین‌تر هستیم.

 

وی بابیان اینکه روستاهای کمتر از ۵۰ خانوار در اولویت‌های بعدی آسفالت هستند، تصریح کرد: برای روستاهایی بالادست بزنگان همچون درخت بید، جهانگیر و چنارسوخته که کمتر از ۵۰ خانوار جمعیت دارند، پروژه داریم و امسال حدود یک میلیارد تومان بودجه برای آسفالت راه این روستاها اختصاص یافته است و در یک ماه گذشته نیز حدود ۲٫۵ کیلومتر در این محور پروژه آسفالت داشتیم.

 

آسفالت راه روستاهای بالادست بزنگان نیازمند ۸ میلیارد تومان اعتبار است

احمدی ادامه داد: از سه‌راهی به سمت روستاهای بالادست بزنگان که طول آن نزدیک به ۴۰ کیلومتر است، برای آسفالت این مسیر ۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که در حال حاضر حدود یک میلیارد تومان اختصاص یافته و پروژه آن از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اجرایی می‌شود.

 

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سرخس با تأکید بر اینکه رسالت اصلی راهداری نگهداری جاده‌ها است، اظهار داشت: هر راهی که در طبقه‌بندی و در شبکه راهی راهداری تعریف شده باشد و اعتبار آن را دریافت می‌کنیم، نگهداری آن را بر عهده داریم.

 

وی بابیان به اینکه ۳۸ کیلومتر از راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار شهرستان هنوز آسفالت نشده است، افزود: اگر این ۳۸ کیلومتر آسفالت شود درصد برخورداری روستاهای بالای ۵۰ خانوار شهرستان از راه آسفالته به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

 

احمدی تصریح کرد: این ۳۸ کیلومتر شامل راه‌های روستاهایی همچون معدن آق دربند، زالوغال، آبدراز، شوراب سفلا و علیا و چشمه شور می‌شود.

 

«سرخس» از شهرستان فعال در حوزه آسفالت راه‌های روستایی است

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سرخس در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان سرخس ازجمله شهرستان‌هایی است که در حوزه آسفالت راه‌های روستایی فعال است، بیان داشت: اگر اعتبارات به‌موقع تخصیص پیدا کند، این راه‌های روستایی تا تیرماه سال ۹۸ عملیات آسفالت آن به پایان می‌رسد.

 

وی در ادامه عنوان کرد: راه بین‌شهری شهرستان سرخس نیز بین سرخس- مشهد (از سرخس تا دوراهی صالح‌آباد) بوده که ۹۵ کیلومتر در حوزه نگهداری راهداری شهرستان سرخس قرار دارد.

 

احمدی افزود: برای نگهداری راه بین‌شهری نیز تا یک ماه دیگر پیمانکاری تعیین خواهد شد و روکش مسیر روستای شورلق تا گنبدلی که ۱۰ سال از روکش قبلی آن می‌گذرد و به‌شدت نیاز به روکش دارد را درصورتی‌که آب‌وهوا برای عملیات آسفالت مناسب باشد، انجام می‌دهد.

 

آخرین وضعیت عملیات اجرایی جاده جدید سرخس

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سرخس در ادامه با اشاره به پیشرفت فیزیکی قطعه‌های جاده جدید سرخس که شامل قطعه (۴ الف)، (۴ ب) و قطعه ۵ است، خاطرنشان کرد: طول قطعه (۴ الف) از مزداوند تا چکودر، قطعه (۴ ب) از چکودر تا گنبدلی و قطعه ۵ از گنبدلی تا سرخس است.

 

وی بیان کرد: عملیات اجرایی قطعه ۵ تقریباً به پایان رسیده یعنی قرارداد به‌صورت ۱۰۰ درصد پر شده و یک قرارداد متمم نیز که بالغ‌بر چهار میلیارد تومان است بسته شده و مربوط به مسیر راه‌آهن تا خود شهر سرخس می‌شود که در حال حاضر عملیات تعریض آن انجام و روکش نهایی آن باید انجام شود.

 

احمدی خاطرنشان کرد: برای این محور همچنین جداسازی توسط نیوجرسی اجرایی می‌شود و دوربرگردان روستای کچولی نیز در دست اجرا است.

 

قطعه (۴ ب) ۴۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سرخس با اشاره به عملیات اجرایی قطعه (۴ ب) اظهار داشت: طول این محور ۲۷ کیلومتر است که تاکنون ۴۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که ۷٫۵ کیلومتر آن آسفالت شده و ۷ کیلومتر دیگر نیز آماده آسفالت است.

 

وی ادامه داد: برای قطعه (۴ الف) نیز کار تجهیز کارگاه آن انجام شده و طول مسیر خاک‌برداری شده است و قرارداد آن نیز زیر نظر اداره راه و شهرسازی استان است.

 

اجرای ۶٫۵ کیلومتر آسفالت حفاظتی از دوراهی گنبدلی به سمت سرخس

احمدی در پایان با اشاره به نگهداری راه‌های شهرستان خاطرنشان کرد: دراین‌باره نیز ۶٫۵ کیلومتر آسفالت حفاظتی از دوراهی گنبدلی به سمت سرخس انجام دادیم و با جدیت پیگیر تعمیر پل‌ها، خط‌کشی محور و نگهداری روشنایی گردنه مزداوند هستیم.

انتهای پیام/