سید جواد احمدی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به اینکه کل راههای روستایی شهرستان سرخس ۵۲۷ کیلومتر است، اظهار کرد: از این ۵۲۷ کیلومتر ۳۱۶ کیلومتر تاکنون آسفالت شده است.
۹۴ درصد راههای روستایی بالای ۵۰ خانوار سرخس آسفالت هستند
رئیس اداره راهداری و حملونقل جادهای سرخس خاطرنشان کرد: بر اساس شاخصههایی که داریم، هماکنون ۹۴ درصد راههای روستایی بالای ۵۰ خانوار شهرستان سرخس آسفالت هستند که طول آن به ۲۶۸ کیلومتر میرسد و درمجموع از شاخص استانی فقط چند صدم درصد پایینتر هستیم.
وی بابیان اینکه روستاهای کمتر از ۵۰ خانوار در اولویتهای بعدی آسفالت هستند، تصریح کرد: برای روستاهایی بالادست بزنگان همچون درخت بید، جهانگیر و چنارسوخته که کمتر از ۵۰ خانوار جمعیت دارند، پروژه داریم و امسال حدود یک میلیارد تومان بودجه برای آسفالت راه این روستاها اختصاص یافته است و در یک ماه گذشته نیز حدود ۲٫۵ کیلومتر در این محور پروژه آسفالت داشتیم.
آسفالت راه روستاهای بالادست بزنگان نیازمند ۸ میلیارد تومان اعتبار است
احمدی ادامه داد: از سهراهی به سمت روستاهای بالادست بزنگان که طول آن نزدیک به ۴۰ کیلومتر است، برای آسفالت این مسیر ۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که در حال حاضر حدود یک میلیارد تومان اختصاص یافته و پروژه آن از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اجرایی میشود.
رئیس اداره راهداری و حملونقل جادهای سرخس با تأکید بر اینکه رسالت اصلی راهداری نگهداری جادهها است، اظهار داشت: هر راهی که در طبقهبندی و در شبکه راهی راهداری تعریف شده باشد و اعتبار آن را دریافت میکنیم، نگهداری آن را بر عهده داریم.
وی بابیان به اینکه ۳۸ کیلومتر از راههای روستایی بالای ۵۰ خانوار شهرستان هنوز آسفالت نشده است، افزود: اگر این ۳۸ کیلومتر آسفالت شود درصد برخورداری روستاهای بالای ۵۰ خانوار شهرستان از راه آسفالته به ۱۰۰ درصد میرسد.
احمدی تصریح کرد: این ۳۸ کیلومتر شامل راههای روستاهایی همچون معدن آق دربند، زالوغال، آبدراز، شوراب سفلا و علیا و چشمه شور میشود.
«سرخس» از شهرستان فعال در حوزه آسفالت راههای روستایی است
رئیس اداره راهداری و حملونقل جادهای سرخس در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان سرخس ازجمله شهرستانهایی است که در حوزه آسفالت راههای روستایی فعال است، بیان داشت: اگر اعتبارات بهموقع تخصیص پیدا کند، این راههای روستایی تا تیرماه سال ۹۸ عملیات آسفالت آن به پایان میرسد.
وی در ادامه عنوان کرد: راه بینشهری شهرستان سرخس نیز بین سرخس- مشهد (از سرخس تا دوراهی صالحآباد) بوده که ۹۵ کیلومتر در حوزه نگهداری راهداری شهرستان سرخس قرار دارد.
احمدی افزود: برای نگهداری راه بینشهری نیز تا یک ماه دیگر پیمانکاری تعیین خواهد شد و روکش مسیر روستای شورلق تا گنبدلی که ۱۰ سال از روکش قبلی آن میگذرد و بهشدت نیاز به روکش دارد را درصورتیکه آبوهوا برای عملیات آسفالت مناسب باشد، انجام میدهد.
آخرین وضعیت عملیات اجرایی جاده جدید سرخس
رئیس اداره راهداری و حملونقل جادهای سرخس در ادامه با اشاره به پیشرفت فیزیکی قطعههای جاده جدید سرخس که شامل قطعه (۴ الف)، (۴ ب) و قطعه ۵ است، خاطرنشان کرد: طول قطعه (۴ الف) از مزداوند تا چکودر، قطعه (۴ ب) از چکودر تا گنبدلی و قطعه ۵ از گنبدلی تا سرخس است.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی قطعه ۵ تقریباً به پایان رسیده یعنی قرارداد بهصورت ۱۰۰ درصد پر شده و یک قرارداد متمم نیز که بالغبر چهار میلیارد تومان است بسته شده و مربوط به مسیر راهآهن تا خود شهر سرخس میشود که در حال حاضر عملیات تعریض آن انجام و روکش نهایی آن باید انجام شود.
احمدی خاطرنشان کرد: برای این محور همچنین جداسازی توسط نیوجرسی اجرایی میشود و دوربرگردان روستای کچولی نیز در دست اجرا است.
قطعه (۴ ب) ۴۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است
رئیس اداره راهداری و حملونقل جادهای سرخس با اشاره به عملیات اجرایی قطعه (۴ ب) اظهار داشت: طول این محور ۲۷ کیلومتر است که تاکنون ۴۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که ۷٫۵ کیلومتر آن آسفالت شده و ۷ کیلومتر دیگر نیز آماده آسفالت است.
وی ادامه داد: برای قطعه (۴ الف) نیز کار تجهیز کارگاه آن انجام شده و طول مسیر خاکبرداری شده است و قرارداد آن نیز زیر نظر اداره راه و شهرسازی استان است.
اجرای ۶٫۵ کیلومتر آسفالت حفاظتی از دوراهی گنبدلی به سمت سرخس
احمدی در پایان با اشاره به نگهداری راههای شهرستان خاطرنشان کرد: دراینباره نیز ۶٫۵ کیلومتر آسفالت حفاظتی از دوراهی گنبدلی به سمت سرخس انجام دادیم و با جدیت پیگیر تعمیر پلها، خطکشی محور و نگهداری روشنایی گردنه مزداوند هستیم.
انتهای پیام/