مردم سرخس وارث یک تاریخ و فرهنگ بسیار عظیم هستند/ نمایشگاه کتاب سال سرخس مصداق استمرار کار فرهنگی است
مردم سرخس وارث یک تاریخ و فرهنگ بسیار عظیم هستند/ نمایشگاه کتاب سال سرخس مصداق استمرار کار فرهنگی است
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل ارشاد خراسان رضوی نمایشگاه کتاب سال سرخس را مصداق استمرار کار فرهنگی دانست و گفت: نمایشگاه کتاب سال 13 سال است که در شهرستان سرخس برگزار می‌شود و این نشان می‌دهد که این کار فرهنگی مستمر بوده است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، یوسف امینی شب گذشته در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب سال و آغاز به کار اولین دوره «شب‌های فرهنگی سرخس» اظهار کرد: آغاز به کار اولین دوره شب‌های فرهنگی همزمان با افتتاح نمایشگاه کتاب سال سرخس، نشان می‌دهد که این نمایشگاه پس از ۱۲ دوره برگزاری به یک بلوغ رسیده و علاوه بر فرهنگ مکتوب به نیازهای دیگر مردم در حوزه فرهنگ نیز پرداخته است.

 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل ارشاد خراسان رضوی بابیان اینکه در گذشته‌های بسیار دور این شهر و این منطقه کانون علم و فرهنگ و تمدن بوده است، افزود: دامنه فرهنگی سرخس همیشه از دامنه سیاسی فراتر بوده و بالاتر از مرزهای سیاسی قرار گرفته است.

 

وی تصریح کرد: در سفرنامه ابن‌بطوطه به جایگاه سرخس اشاره شده که چه مساجد، مدارس، بیمارستان‌ها و کتابخانه‌های بزرگی در این شهرستان در گذشته وجود داشته است.

 

امینی بابیان اینکه مردم سرخس وارث یک تاریخ و فرهنگ بسیار عظیم هستند، تصریح کرد: ما امروز میراث دار گذشتگانی هستیم که سهم خودشان را در ارتقای فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی به‌خوبی ایفا کردند.

 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل ارشاد خراسان رضوی اظهار داشت: یکی از مسائلی که در حوزه فرهنگی باید به آن توجه داشته باشیم، بحث استمرار در کار فرهنگی است.

 

وی نمایشگاه کتاب سال سرخس را مصداق استمرار کار فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب سال ۱۳ سال است که در شهرستان سرخس برگزار می‌شود و این نشان می‌دهد که این کار فرهنگی مستمر بوده است.

انتهای پیام/