۵ سمن در حوزه‌های کاری جوانان در سرخس ایجاد شود
۵ سمن در حوزه‌های کاری جوانان در سرخس ایجاد شود
رئیس گروه ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: با توجه به جمعیت ۲۵ هزار نفری جوانان شهرستان سرخس تا پایان امسال بایستی ۵ سمن در حوزه‌های کاری مربوط به جوانان و ۳ مرکز مشاوره در این شهرستان تأسیس شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سرخس صبح امروز (پنجشنبه) با حضور رئیس کارگروه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، معاون فرماندار سرخس و اعضای این ستاد در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 

حسین غریب، معاون فرماندار سرخس در این جلسه اظهار کرد: از ابتدای امسال برنامه‌های خوبی در بخش اشتغال، ازدواج و امور مربوط به جوانان در سرخس انجام شده است که در بخش ازدواج آمار شهرستان با ۶.۱ درصد دو برابر میانگین استان، در حوزه اشتغال ۱۳.۵ درصد (در استان ۱۷ درصد) و میزان طلاق کمتر از میانگین استان است که امیدواریم تا پایان سال شاهد بهبود این مسائل در شهرستان باشیم.

 

وی با تأکید بر کیفیت برنامه‌های اجرایی جوانان در شهرستان افزود: این برنامه‌ها باید به شکل جذاب و جدید بوده تا قشر جوان با انگیزه بیشتری در عرصه همه فعالیت‌های مرتبط حضور داشته باشد.

 

در ادامه محسن کاوه، رئیس اداره ورزش و جوانان سرخس به بیان اقدامات انجام شده درباره مصوبات سومین جلسه ستاد و قرائت دستور چهارمین جلسه آن پرداخت.

 

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سرخس تصریح کرد: امیدواریم به همت تمامی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد و معرفی نماینده جوان آن‌ها بتوانیم تا پایان امسال پارلمان مشورتی جوانان را در سرخس تشکیل داده تا زمینه فعالیت پویای جوانان در این شهرستان ایجاد شود و این عزیزان برای طرح مشکلات و درخواست‌های خود از مسئولان اقدام کنند.

 

حسن عزیزی رئیس کارگروه ستاد ساماندهی امور جوانان استان نیز در این جلسه با ارائه وظایف عملیاتی ادارات عضو ستاد خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی این ستاد در شهرستان موجب تسریع در روند انجام کارها شده و تصمیمات هر حوزه به‌صورت تخصصی‌تر انجام می‌شود.

 

وی اظهار داشت: با توجه به جمعیت ۲۵ هزار نفری جوانان شهرستان سرخس بایستی تا پایان امسال حداقل ۵ سمن در حوزه‌های کاری مربوط به جوانان و ۳ مرکز مشاوره تأسیس شود تا جوانان از طریق فعالیت سمن‌ها بتوانند نقش بیشتری در عرصه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی جامعه داشته باشند.

 

معرفی نماینده جوان ادارات برای تشکیل خانه جوان شهرستان و انتخابات پارلمان مشورتی جوانان، فعال کردن کمیته‌های تخصصی و حمایت بیشتر ادارات عضو ستاد از تصمیمات اتخاذ شده، معرفی جوانان فعال از طریق ادارات و نهادهای مختلف شهرستان به دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان برای برگزاری انتخابات پارلمان مشورتی جوانان در سرخس و برگزاری حداقل یک جلسه ستاد ساماندهی در هر سه ماه در شهرستان با توجه به اهمیت موضوعات جوانان از تصمیمات چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سرخس بود.

انتهای پیام/