۳۱ روستای بخش مرزداران سرخس بدون گاز هستند/ عملیات گازرسانی به ۳ روستا آغاز شد
۳۱ روستای بخش مرزداران سرخس بدون گاز هستند/ عملیات گازرسانی به ۳ روستا آغاز شد
بخشدار بخش مرزداران شهرستان سرخس گفت: 31 روستای بخش مرزداران سرخس بدون گاز هستند که از این تعداد عملیات گازرسانی به 3 روستا شروع شده است.

علی نصیریان در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره گازرسانی به روستاهای بخش مرزداران شهرستان سرخس اظهار کرد: عملیات گازرسانی به ۳ روستا در بخش مرزداران در حال اجرا است و گازرسانی به روستاهای زالوغال، چکودر و شورلق وارد فاز عملیاتی شده است.

 

بخشدار بخش مرزداران شهرستان سرخس افزود: طرح مطالعاتی گازرسانی به ۲۳ روستای دیگر بخش مرزداران سرخس نیز به اتمام رسیده است.

 

نصیریان با اشاره به عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای زالوغال، چکودر و شورلق خاطرنشان کرد: در روستای زالوغال تقریباً شبکه‌گذاری تمام شده و در داخل روستا شبکه‌گذاری گاز به اتمام رسیده است و فقط بحث احداث «ایستگاه برداشت» است که عملیات احداث آن در حال انجام است.

 

وی عنوان کرد: عملیات گازرسانی به روستای چکودر نیز آغاز شده و اجرای این پروژه در این روستا تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

 

بخشدار بخش مرزداران شهرستان سرخس بابیان اینکه عملیات گازرسانی به روستای شورلق نیز حدود ۲۰ درصد اجرا شده است، تصریح کرد: طرح مطالعاتی ۲۳ روستای دیگر در دهستان پل خاتون به اتمام رسیده اما قولی برای انجام عملیات گازرسانی داده نشده است.

 

نصیریان بیان داشت: اجرای عملیات گازرسانی به روستاهای دیگر نیازمند دریافت مجوز برداشت و تصویب اعتبار از منابع ملی است که این اقدامات از طریق نماینده مردم سرخس در مجلس صورت می‌گیرد.

 

وی اظهار کرد: شرکت پیمانکار قول داده است در مدت ۳۶۵ روز عملیات گازرسانی به روستاها یعنی هم عملیات ایستگاه برداشت و هم عملیات شبکه گازرسانی را به پایان برساند.

 

بخشدار بخش مرزداران شهرستان سرخس خاطرنشان کرد: حدود دو ماه است که کار پیمانکار در بخش مرزداران سرخس شروع شده است.

 

نصیریان در پاسخ به سؤالی درباره تعداد روستاهایی که از نعمت گاز برخوردارند، یادآور شد: در بخش مرزداران روستاهای بغبغو، بزنگان، آب دراز و کلاته عوض فقط گاز دارند و بقیه روستاها در این بخش از این نعمت خدادادی محروم‌اند.

 

وی در پایان تصریح کرد: ۳۱ روستا در بخش مرزداران شهرستان سرخس بدون گاز هستند که از این تعداد عملیات گازرسانی به سه روستا شروع شده است.

انتهای پیام/ع