عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا بیش از ما به مذاکره نیاز دارد.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از فارس، آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی صبح امروز در جلسه درس خود که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: دشمن حق ندارد از ایران اسلامی راستی‌آزمایی را درخواست کند، چراکه ایران هیچگاه دروغ نگفته است، در صورتی که کارنامه دشمن در این سال‌ها پر از دروغ و نیرنگ است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی باید از طرف مقابل راستی‌آزمایی را خواستار شود، ادامه داد: زمانی که رهبر انقلاب فرمان می‌دهند که سلاح هسته‌‌ای حرام است، مردم و مسئولان تبعیت می‌کنند و نیازی به راستی‌آزمایی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن اگر می‌خواهد پایبندی خود را به مذاکرات اثبات کند باید تحریم‌ها را لغو کند، اضافه کرد: ایران اسلامی در سال‌های پس از انقلاب تحقیر را نپذیرفته و از این بعد نیز نخواهد پذیرفت و با حمایت از کشورهای اسلامی برای رسیدن به آرمان‌های الهی گام برمی‌دارد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی در پایان با اشاره به اینکه دشمن به خوبی اهداف نظام اسلامی را درک کرده است، تأکید کرد: تیم مذاکره‌کننده ترسی از سروصداهای نظام سلطه نداشته باشد، چراکه مردم پشتیبان آنها هستند و البته خطوط قرمز تعیین شده نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه افراد با ایمان در روز قیامت از آتش جهنم در امان خواهند بود، تأکید کرد: حوادثی که اکنون در دنیا رخ می‌دهد دل هر فردی را جریحه‌دار می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مسلمانان باید به دشمن‌شناسی و انجام رسالت‌های خود اهتمام ویژه داشته باشند، عنوان کرد: دشمنان روز به روز بر سلطه خودشان در جهان اسلام می‌افزایند، چراکه مسلمانان باید در کنار یکدیگر برای مقابله با این حرکت دشمن ایستادگی کنند.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز عید مبعث، تبیین کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی‌های خود به نکات ارزشمندی تاکید می‌کنند که طلاب و حوزویان باید این نکات را بررسی کنند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری از جایگاه کنونی ایران اسلامی در منطقه یاد کرد و توضیح داد: دشمن فتنه‌های بسیاری را برای جوامع اسلامی برنامه‌ریزی کرده و جنگ‌های نیابتی بخشی از این فتنه‌هاست که در این فتنه کشورهای دست‌نشانده استکبار جهانی جنگ‌ها را آغاز می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه استکبار با عنوان مدعی حقوق بشر ایجاد امنیت در منطقه را مطرح کرده است، عنوان داشت: استکبار، گروه تروریستی داعش را ایجاد کرده است و اکنون از گروه‌های تکفیری حمایت کرده، اما با حرکت‌ها و گفته‌های خود ذهن جوامع را مخدوش می‌کند و می‌خواهد مدافعان اصلی حقوق مردم را فتنه‌گر بنامد.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: دشمن، فتنه را ایجاد می‌کند و سپس می‌گوید حکومت نالایق است که مردم در مقابل حکومت ایستاده‌اند و با ترویج این نگاه غلط فتنه‌گر تبدیل به مدعی حقوق بشر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دشمن حمایت از مردم فلسطین و حزب‌الله لبنان را اقدامی تروریستی می‌داند، بیان داشت: این کشورها در مقابل دشمن اشغالگری ایستاده که کودک‌کشی را در دستور کار خود قرار داده‌اند، اما نظام استکبار به صورت مستمر و آشکار از این اشغالگران حمایت می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، استکبار را عامل اصلی ایجاد ناامنی در منطقه خواند و افزود: با حضور کشورهای خارجی در منطقه امنیت کمتر می‌شود، چراکه برای تأمین امنیت در منطقه کشورهای داخلی باید بدون نگاه به بیگانه حرکت‌هایی را برای تحقق آرمان‌های اسلامی انجام دهند.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی با اشاره به اینکه حوادث منطقه به خوبی عزت انقلاب اسلامی را برای همگان به نمایش می‌گذارد، اضافه کرد: روزبه‌روز بزرگی نظام اسلامی برای جهانیان روشن‌تر و پایبندی مردم ایران اسلامی نسبت به آرمان‌های انقلابی بیشتر می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه حمایت‌های ایران اسلامی از دیگر کشورها برای مقابله با نظام سلطه بوده است، اظهار کرد: در طول تاریخ علمای اسلام برای مقابله با نظام سلطه اقدامات لازم را انجام داده و اکنون نیز علمای ایران با ایجاد اتحاد میان مذاهب و قومیت‌های اسلامی برای مقابله با فتنه‌ها و مذاهب انگلیسی و آمریکایی به‌پاخاسته‌اند.

وی به تاریخ پیدایش وهابیون و گسترش آن‌ها اشاره کرد و متذکر شد:‌ اگر کسی از ابن‌تیمیه به عنوان شیخ‌الاسلام یاد کند طبق گفته علمای اسلام کفر گفته است.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی یادآور شد: بزرگی انقلاب اسلامی در اداره جامعه، برطرف‌سازی مشکلات اجتماعی و فرهنگی، ایجاد اقتدار نظامی و پیروزی در عرصه‌های مختلف علمی به خوبی برای جوامع مختلف دنیا قابل مشاهده است، به همین دلیل کشورهای مختلف مورد تأثیر این انقلاب قرار گرفته‌اند و این بیداری اسلامی و مقابله با استکبار از برکات انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه آل‌سعود چهره واقعی‌اش را در حمله به مردم یمن به خوبی به نمایش گذاشته است، اظهار کرد:‌ کشورهایی که فریاد مقابله با استکبار را سر می‌دهد در گروه فتنه‌گر قرار می‌‌گیرند، در صورتی که این قشر اکثریت کشورهای اسلامی را به خود اختصاص می‌دهند.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی از مصاحبه شبکه العربیه با اوباما یاد کرد و گفت: رئیس جمهور آمریکا در این مصاحبه حمایت‌های تجهیزاتی ایران اسلامی از کشور یمن را رد کرد.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای جلوگیری از افزایش بصیرت آحاد مردم جوامع اسلامی، بیان کرد: علما باید از رخدادهای کشورهای اسلامی برداشت مناسبی داشته باشند تا بتوانند سطح بصیرت جامعه اسلامی را افزایش دهند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی بر ضرورت پاسداری از خون شهدای هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد و افزود: مقصد اصلی انقلاب احیای آرمان‌های بلند اسلامی است که این راه معیارهای خاصی دارد، به همین دلیل مسئولان نباید ایران را همانند دیگر کشورها اداره کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دیگر جوامع اسلامی نباید در مقابل کشتار جمعی مسلمانان ساکت باشند، ابراز کرد: ۱۲ میلیون نفر از مردم مسلمان یمن در معرض تهدید قرار دارند و در شرایط سختی زندگی می‌کنند؛ اکنون دشمن حرکت‌های ظالمانه آشکاری دارد، در صورتی که بسیاری از جوامع در مقابل این حرکت‌ها ساکت نشسته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه رژیم آل‌سعود ظلم‌های بسیاری انجام داده است، عنوان داشت: آل‌سعود با حمله به یمن چهره و هدف واقعی خود را به خوبی به نمایش گذاشته است.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی، حراست از عزت نظام اسلامی را یکی از رسالت‌های مسئولان برشمرد و مطرح کرد: مسئولان نباید فریب دشمن را بخورند؛ آمریکا بیشتر از ایران اسلامی به مذاکرات نیاز دارد؛ تحریم‌ها نباید تیم مذاکره را تحت تأثیر قرار دهد تا از هر چیزی دست بکشند، در حالی که خداوند امتیازهای بسیاری در زمینه اقتصادی برای ایران اسلامی در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در دهه‌های اخیر از گزینه‌های مختلف خود استفاده کرده، اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است، اذعان داشت: نظام اسلامی با مبانی فکری، اعتقادی و فرهنگی به میزانی قدرتمند شده است که با یک اشاره رهبری فتنه‌های دشمن از بین می‌رود.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی با تأکید بر اینکه آمریکا توانایی سابق را ندارد، عنوان کرد: سازمان حقوق بشر جایگاه بیشترین نقض حقوق بشر را به آمریکا اختصاص داده است.

این استاد برجسته حوزه علمیه در پایان حمایت از حقوق جهان اسلام را یکی از رسالت‌های کشورهای اسلامی برشمرد و چنین توضیح داد: تغییر مناسبات ظالمانه نظام سلطه بر کشورهای اسلامی یکی از برنامه‌های کشورهای اسلامی است، چراکه این مناسبات دشمن فتنه‌های بسیاری در میان مسلمانان ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/م